ביהמ"ש ידון בביטול העסקה לרכישת גילת; ההחלטה עד סוף החודש

גילת, שבשליטת קרן פימי, הודיעה בתחילת השנה על רכישתה על-ידי קומטק מארה"ב לפי שווי של 577 מיליון דולר - אך הרוכשת נסוגה מהעסקה

גילת לווינים / צילום: תמר מצפי, גלובס
גילת לווינים / צילום: תמר מצפי, גלובס

החודש הגורלי של גילת לוויינים החל: ביום ב' מתחיל ההליך המשפטי בין גילת  ובין קומטק, שהייתה אמורה לרכוש אותה, ועד סוף החודש ייקבע האם העסקה לרכישת גילת תצא אל הפועל או שתבוטל סופית.

גילת, שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי, עוסקת בתחום התקשורת הלוויינית. החברה הודיעה בתחילת השנה על רכישתה על-ידי קומטק מארה"ב בעסקה של מזומנים ומניות, שהייתה אז בשווי של 577 מיליון דולר, אולם השווי התכווץ בשל ירידת מחיר המניה של קומטק בשל משבר הקורונה.

העסקה הייתה אמורה להיסגר בחודש יולי, אך בחודש מאי החברות הודיעו על עיכוב בהשלמתה, וציינו כי הן ממתינות לאישור הרגולטור הרוסי.

אולם מה שהיה עשוי להיראות כעיכוב טכני זמני, התגלה מאוחר יותר כסלע מחלוקת בין החברות, כשבתחילת יולי פנתה קומטק לבית המשפט בארה"ב, כדי שימנע מגילת לבצע פעולות שקשורות לקבלת האישור ברוסיה. ימים אחדים לאחר מכן הודיעה רשמית שבכוונתה לבטל את העסקה, משום שלטענתה בתוצאות גילת ניכרת "השפעה שלילית מהותית", דבר שמאפשר לה להשתחרר מהעסקה.

ההשפעה השלילית המהותית - שלדברי גילת אינה קיימת אלא מהווה ניסיון להימנע מהמחויבות לרכישה - מגיעה על רקע משבר הקורונה, שפגע בשתי החברות והשפיע לרעה על תוצאותיהן. גילת, בתגובה, איימה לתבוע את קומטק במיליוני דולרים על הנזק של ביטול הרכישה.

בשבוע שעבר, במצגת שערכה קומטק למשקיעים, באחד השקפים החברה ציינה את הרכישות שביצעה לאורך השנים, אך התעלמה מרכישת גילת. עם זאת, היא עדכנה בנוגע להליך המשפטי שקשור לרכישה זו.

לפי המצגת של קומטק, "עד כה הוצאנו סכומים משמעותיים על הוצאות משפטיות ועמלות ליועצים מקצועיים בקשר עם ההליך המשפטי". קומטק עדכנה עוד כי המשפט יחל ב-5 באוקטובר, וכי בית המשפט בדלאוור ציין כי בכוונתו לתת פסק דין לפני 29 באוקטובר, שהוא התאריך שבו יפקע הסכם המיזוג אם העסקה לא תושלם עד אז.

מחיר המניה משקף ציפיות שהעסקה לא תצא אל הפועל

מחיר מניית גילת בנאסד"ק משקף את הציפיות של שוק ההון שהעסקה לא תצא אל הפועל. אם בכל זאת באיזושהי קונסטלציה העסקה תושלם לבסוף, הרי ששווי העסקה משקף אפסייד של 60% על המחיר הנוכחי של מניית גילת.

לפי ההסכם המקורי, קומטק אמורה לשלם 7.18 דולרים במזומן ו-0.08425 מניות קומטק עבור כל מניית גילת, כלומר תמורה של 8.35 דולרים נכון להיום, המשקפת לגילת שווי של 464 מיליון דולר. לעומת זאת מניית גילת נסחרת כיום במחיר של 5.21 דולרים המשקף לה שווי של 289 מיליון דולר. עם זאת, סביר להניח שגם אם בכל זאת עסקה בין השתיים תצא אל הפועל, היא תהיה במחיר אחר.

במחצית הראשונה של 2020, גילת רשמה הכנסות של 86 מיליון דולר, ירידה של 29.4% לעומת התקופה המקבילה ב-2019, והיא עברה מרווח להפסד נקי של 16 מיליון דולר, או כ-11.9 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP. החברה ציינה שהיא חווה עיכובים בהזמנות בשל מגפת הקורונה. נכון להיום, גילת מנוהלת על-ידי עדי צפדיה שהיה סמנכ"ל הכספים ומונה למנכ"ל זמני, לאחר שהמנכ"ל הקודם יונה עובדיה עזב את תפקידו במפתיע זמן קצר לפני שנודע על ההליכים המשפטיים שבהם פתחה קומטק.