למרות הסגר: שגריר ארה"ב הגיע לכותל לתפילה לבריאותו של טראמפ

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן נצפה מתפלל היום בכותל המערבי על אף שמגורי הקבע שלו נמצאים בהרצליה • שגרירות ארה"ב: "השגריר השתתף בתפילה בהזמנה ובתיאום עם הרשויות. מדובר בפעילות ההולמת את תפקידו הדיפלומטי"

דיוויד פרידמן/ צילום: קובי גדעון-לע"מ
דיוויד פרידמן/ צילום: קובי גדעון-לע"מ

הנחיות הסגר בישראל הן לא לצאת למרחק של יותר מ-1 ק"מ מהבית, במטרה לשמור על האזרחים באירועים מוגבלים וללא התקהלויות, וכחלק מכך נאסרה אף יציאה לבתי הכנסת או אתרי תפילה אם הם רחוקים ביותר מקילומטר מהבית.

אף על פי כן, בתפילה שהתנהלה הבוקר (ב') בכותל המערבי השתתף בין היתר גם השגריר האמריקאי דיוויד פרידמן, המתגורר באופן קבע בהרצליה. פרידמן שוהה לעיתים במלונות בירושלים כחלק מעבודתו, אך בכל מקרה במקרה זה מדובר היה במרחק של מעל לקילומטר.

התפילה בכותל נערכה למען שלומו של הנשיא דונלד טראמפ, שנדבק בקורונה לאחר הפרה משמעותית של הכללים המומלצים שהוצגו לציבור האמריקאי (שמירת מרחק של 2 מטר, איסורי מגעים אישיים, עטיית מסכות).

פרידמן אינו אזרח ישראלי ולכן אינו מחויב לכאורה לכללים של ממשלת ישראל. עם זאת, הוא הוזמן לתפילה על ידי רב הכותל - שאמור להיות מחויב לכללים וגם להביא בחשבון את הנראות של התפילות ביחס למה שמותר ואסור לציבור הרחב בחג.

משגרירות ארה"ב בישראל נמסר ל"גלובס": "השגריר השתתף בתפילה בכותל המערבי מתוקף מעמדו כנציג הדיפלומטי של ארה"ב. הוא עשה זאת בהזמנה ובתיאום עם הרשויות, על מנת להתפלל עבור העם הישראלי, העם האמריקאי, כולל תפילה למענם של הנשיא טראמפ ורעייתו ולמען ילדי האל ברחבי העולם. מדובר בפעילות ההולמת את תפקידו הדיפלומטי".