רשויות הבריאות באירלנד המליצו על סגר חדש; הממשלה דחתה ההמלצה

מספר מקרי הקורונה החדשים בסוף השבוע באירלנד עמד על כ-1,000 • רשויות הבריאות במדינה המליצו להקפיץ את ההגבות במדינה לרמה המקסימלית, שמשמעותה שהתושבים לא יצאו מבתיהם • לפי דיווחים, הממשלה "קיבלה בהלם" את המלצת הרשויות והיא צפויה לדחות את ההצעה

אזרחים עם מסכות בעיר האירית גולוויי / צילום: CLODAGH KILCOYNE, רויטרס
אזרחים עם מסכות בעיר האירית גולוויי / צילום: CLODAGH KILCOYNE, רויטרס

ממשלת אירלנד דחתה היום את ההמלצה הדרמטית שהגישו רשויות הבריאות במדינה בסוף השבוע - "להקפיץ" את ההגבלות במדינה לרמה המקסימלית (5), שמשמעותה לדרוש מהתושבים שלא לצאת מבתיהם. ההמלצה הוגשה, לפי דיווחים מאירלנד, "להפתעתה המוחלטת של הקואליציה", אחרי עלייה עקבית בתחלואה שנרשמה בשבועיים האחרונים באזורים רבים במדינה.

מספר מקרי הקורונה החדשים בסוף השבוע באירלנד עמד על כ-1,000 והממוצע היומי על כ-400. שיעורי התמותה נותרו נמוכים מאוד (14 קורבנות בשבוע האחרון), כפי שהיה מאז התגברה המדינה על הגל הראשון של הקורונה, ביוני האחרון. למרות זאת, צוות החירום מטעם רשויות הבריאות האיריות שיגר מכתב פומבי לממשלה בו הוא קורא להטיל סגר חלקי על אירלנד "בנקודת הזמן הנוכחית... כדי לבלום את מסלול התחלואה המסתמן ולדכא את הנגיף לרמת הדבקה נמוכה, לפני חודשי החורף".

העיתון האירי "אייריש טיימס" דיווח כי הממשלה "קיבלה בהלם" את המלצת הרשויות, מכיוון שבחלקים גדולים במדינה רמת ההגבלות עומדת כעת על 2 בלבד. גורם ממשלתי אנונימי ביקר בחריפות את המכתב ואמר כי הוא מזיק למאבק בקורונה, משום שהוא "יותר עימות פומבי בין הרופאים לפוליטיקאים".

כאמור, לפי הדיווחים הממשלה תדחה את ההמלצה בשלב הנוכחי, אך תגביר את רמת ההגבלות ל-3. ברמה זו העסקים עדיין נשארים פתוחים ותושבים יכולים להסתובב באופן חופשי. רמה 4 כוללת סגירה של עסקים מסוימים.

הגבלות ברמה 5 באירלנד אוסרות על כל ביקור משפחתי או חברתי בבית אחר, ורק חנויות חיוניות כמו בתי מרקחת וסופרמרקטים יישארו פתוחות. התושבים יתבקשו להישאר בבתיהם. חתונות יוגבלו לשישה נוכחים, והלוויות לעשרה. בתי קפה ומסעדות יעברו למתכונת טייקאווי ומשלוחים. בניגוד לסגר הקודם שחוותה אירלנד, בתי הספר, הגנים והמוסדות להשכלה גבוהה אמורים להישאר פתוחים גם ברמה זו.

אם הממשלה האירית הייתה מקבלת את ההמלצה, היא הייתה הופכת למדינה המערבית השנייה להטיל סגר על תושביה במאמץ להוריד את תחלואת הקורונה, אחרי ישראל, אך בגרסה מרוככת יותר, שאינה כוללת את ביטול הלימודים. בספרד הטילה הממשלה סגר חלקי בלבד על מחצית מהבירה מדריד, שבו עדיין נמשכים הלימודים והעבודה, ורק הוגבלו שעות פתיחת העסקים והיקף הלקוחות במסעדות. בצרפת הודיעה היום הממשלה על סגירת הברים בפריז ובמרסיי החל ממחר.