ראש השב"כ נדב ארגמן הפר את הנחיות הסגר במהלך סוכות

יומיים לאחר שנחשף כי השרה גילה גמליאל הפרה את הנחיות הסגר, נחשף כי ראש השב"כ נדב ארגמן אירח בביתו בני משפחה שאינם מתגוררים עימו במהלך חג סוכות א'

נדב ארגמן / צילום: קובי גדעון-לע"מ
נדב ארגמן / צילום: קובי גדעון-לע"מ

ההפרות בקרב בכירי המדינה בנוגע להוראות הסגר ממשיכות להתגלות. בערב ראש השנה הוטל על המדינה סגר כולל ולקראת ערב יום כיפור, הסגר הוחמר, עם איסור יציאה למרחק של יותר מקילומטר מן הבתים למעט למטרת עבודות חיוניות או סיוע לקרובי משפחה, רכישת מזון ותרופות. היום (ד') חשפה הכתבת הצבאית כרמלה מנשה, ברשת ב' שראש השב"כ נדב ארגמן הפר את הנחיות הסגר כאשר אירח בני משפחה שאינם מתגוררים איתו בביתו במהלך חג סוכות א'.

ההפרה הזו מגיעה יומיים אחרי החשיפה שהשרה גילה גמליאל הפרה את הנחיות הקורונה, כאשר בילתה את החגים בדירה בטבריה,בסמוך לחמיה, משפחת דמרי, ואף שיקרה בחקירה האפידימיולוגית לאחר שנודע שהיא נדבקה בקורונה.

ראש השב"כ ארגמן, אירח בשבת את בתו הבוגרת וגם את הבת הבוגרת של בת זוגו, שאינן מתגוררות עמם. לפי הפרסום, האורחים שהו בביתם שעות ממושכות. השב"כ הגיב לרשת ב' בכך שהם לא מתייחסים לענייניו הפרטיים.

יצויין שהשב"כ ממונה על חוק האיכונים, המזהה באמצעות מעקב סלולרי את הקירבה הפיזית של אנשים מתוך מטרה לקטוע את שרשראות ההדבקה. ראש השב"כ התנגד לשינוי החקיקה ושימוש בכלי השב"כ כדרך למנוע התפשטות המחלה. לאחרונה פרסמנו ב"גלובס, את הדוח של הרשות להגנת הפרטיות שמצא שהשימוש בכלי השב"כ הפך ללא-אפקטיבי ואף בעל פגיעה מהותית בהסתמכות הציבור על הרשויות.

"גלובס" פנה לדוברות השב"כ לקבלת תגובה. כאשר היא תועבר, היא תתפרסם.