הסכם שיתוף פעולה בין שתי חברות ישראליות לביצוע בדיקות קורונה בארה"ב

AID Diagnostics הישראלית-הונג-קונגית תעזור ל-Todos Medical הישראלית לשדרג מעבדות לבדיקת קורונה בארה"ב • טודוס פיתחה לאחרונה ומשווקת בארה"ב בדיקה לקורונה • AID היא בעלת ניסיון בהקמה של שש מעבדות קורונה גדולות בישראל

בדיקות קורונה בדרייב אין, תל אביב / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press
בדיקות קורונה בדרייב אין, תל אביב / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press

חברת AID Diagnostics , הישראלית-הונג-קונגית, העוסקת בפיתוח ושיווק בדיקות גנטיות ובהקמה של מעבדות לבדיקות גנטיות, הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת Todos Medical הישראלית אף היא.

טודוס עוסקת בימים כתקנם בפיתוח ובשיווק של בדיקות גנטיות לסרטן ולמחלות נוירולוגיות, ולאחרונה פיתחה ומשווקת בארה"ב בדיקה לקורונה. היא נסחרת בבורסה מעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של 22 מיליון דולר.

במסגרת ההסכם הנוכחי, AID תעזור לטודוס לעשות סקייל אפ למעבדות בארה"ב המשתמשות בבדיקות של טודוס. זאת, על ידי עזרה למימון רכישה של ציוד מעבדה עבור הלקוחות של טודוס, ועל ידי ייעוץ ותמיכה בהטמעה של מכשירים ותוכנות מחשב שיעזרו למעבדות להגדיל את קיבלות הבדיקות שלהן.

בתמורה, תקבל AID נתח מכל הסכם שתחתום טודוס בארה"ב, ותזכה בגישה ללקוחות האמריקאיות של טודוס, בהם AID עשויה להתעניין בהמשך כלקוחות של המוצרים הגנטיים שלה.

AID היא בעלת ניסיון בהקמה של שש מעבדות קורונה גדולות בישראל. כמו טודוס, גם AID עסקה לפני הקורונה בעיקר בביצוע בדיקות גנטיות לסרטן, אך בתחילת ימי המגיפה היא הפכה לנציגה בישראל של חברת בדיקות הקורונה BCG . בכובע זה, הייתה AID יבואנית עיקרית של בדיקות קורונה ופיתחה את היכולת להקים מעבדות קורונה בסדר גודל משמעותי.

בנוסף לפעילות בחו"ל, AID תעזור לטודוס לקבל אישור שיווק ולשווק את בדיקותיה בישראל.

שניר זנו, מנכ"ל AID , אמר כי "פיתחנו פתרון מוכח וסקיילבילי שאפשר היום להטמיע בארה"ב באמצעות טודוס מדיקל, אשר הגיע לשלב בפעילותה בארה"ב, שבה מערכת היחסים שלה עם לקוחותיה יכולה להפוך ליותר פורמלית. אנחנו מאמינים כי אנחנו יכולים למנף את השותפות הזו דרך ערוצי השיווק של טודוס, וליישם את יכולות האינטגרציה שלנו כדי להגדיל משמעותית את קיבולת בדיקות ה- PCR בארה"ב".

לדברי ג'רלד קומישיונינג, מנכ"ל טודוס, "שיתוף פעולה זה יאפשר לנו גישה לידע ולטכנולוגיות אוטומציה שיאפשרו ללקוחות שלנו להגיע לקיבולת הבדיקות הרצויה. אנחנו מתכננים לחתור באופן אגרסיבי לרכישה של ציוד מעבדה חדש ולהסכמי אספקה של ריאגנטים תוך שימוש במימון הלא מדלל שמציעה לנו AID, כדי לעמוד בדרישות בדיקות הקורונה בארה"ב.