אלביט מערכות סגרה שלוש עסקאות מכר בשווי של 118 מיליון דולר

חוזה אחד הוא של אספקת מערכות למסוקים לצבא ארה"ב (Army) עד לסכום של 50 מיליון דולר • אלביט מערכות חתמה גם על עסקה עם חיל הים האמריקאי בגובה של 35 מיליון דולר ל-5 שנים • העסקה השלישית היא לאספקת מערכות רדיו עבור צבא של מדינה ששמה לא צוין באסיה

קסדה לטייסי מסוקים של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
קסדה לטייסי מסוקים של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות אמריקה בע"מ, חברת הבת של אלביט מערכות  הישראלית, סגרה במהלך השבוע האחרון שלוש עסקאות מכר בשווי כולל של 118 מיליון דולר, כך הודיעה החברה בדיווחים לבורסה ולעיתונות.

חוזה אחד הוא של אספקת מערכות למסוקים לצבא ארה"ב (Army) עד לסכום של 50 מיליון דולר. ההסכם הוא לייצור חלקי חילוף לתמיכה במערכת ראיית לילה לתצוגת קסדת Anvis. תקופת החוזה הנה לחמש שנים והביצוע הוא אל מול אגף הלוגיסטיקה של צבא היבשה. הזמנה ראשונה בגובה 17.9 מיליון דולר שתסופק עד 2023 כבר נמסרה לאלביט.

קסדת ה-Anvis, הנה מערכת תצוגה ליום או לילה המתחברת לקסדות טייסי מסוקים (השייכים לצבא היבשה), והיא מאפשר להם להתבונן אל מחוץ למסוק עם כל המידע הרלבנטי מוצג לעיניהם וזאת במקום הצורך להסב את הראש מטה לתוך תא הטייס ולקבל את המידע מן הסנסורים האחרים. מדובר במערכת הנמצאת בשימוש מבצעי בכ-3000 מסוקים בזרועות אחרות של צבא ארה"ב, הנחתים, חיל הים, המארינס וחיל האוויר.

רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמריקה, מסר בתגובה כי "אספקת חלקי חילוף ל-ANVIS HUD מאפשרת את זמינות הציוד לטייסי צבא היבשה של ארה"ב לתמיכה במוכנות של כלי הטייס. לאלביט מערכות אמריקה היסטוריה ארוכה של אספקת ה-ANVIS HUD ואנו מסורים להמשך אספקת המערכות הללו אשר מסייעות לביצועים, מגבירות את ההתמצאות הסביבתית של המפעיל ובסופו של דבר את בטיחות הלוחם".

בנוסף, עסקה נוספת של אלביט מערכות אמריקה, הינה בגובה 35 מיליון דולר לתקופה של 5 שנים. העסקה היא בהזמנת אגף הרכש של חיל הים האמריקאי לתמיכה ותיקונים במסוקי V22 הנמצאים בידי חיל הים. התמיכה במסוקים תבוצע בבסיס Fort Worth, בטקסס ובבסיס Talladega, אלבמה.

העסקה השלישית הינה בסך של 33 מיליון דולר, לאספקת מערכות רדיו עבור צבא של מדינה באסיה. בדיווח של אלביט מערכות לבורסה לא מצויין שם המדינה. החוזה הנו למשך 12 חודשים ולפיו אלביט תספק לחיל שריון ורגלים של הצבא הזר, מערכות רדיו טקטיות, בתצורה להתקנה ברכבים, במארזים ובנשיאה אישית. מערכות הרדיו הנן בעלות חיבור רשת מתקדם, אבטחת מידע קולי בטווחים משתנים. העסקה הזו משלימה רכש של תוכנת E-LynX Software ומערכות בקרה מסוג TORCH-X Command . מערכות רדיו והתוכנות הנילוות נמצאות כיום בשימוש בידי צבאות של שוויץ, שבדיה, גרמניה וישראל.