הסוף לדיליי בטלוויזיה באינטרנט? yes מתחילה בהטמעת פתרון טכנולוגי

חברת yes דיווחה ללקוחות כי החלה בהטמעת הפתרון שימנע דיליי בשידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט • הפתרון יעבוד בשלב הראשון רק על לקוחות אנדרואיד

צפייה בטלוויזיה / צילום: Shutterstock
צפייה בטלוויזיה / צילום: Shutterstock

חברת yes החלה בימים אלה בהטמעת הטכנולוגיה הפותרת את בעיית הדיליי בשידורים חיים. לקוחות החברה החלו לקבל את הפתרון בצורה מבוקרת במנות על מנת לוודא שהשירות עובד ללא תקלות. השירות ייקרא yes+ Live והוא ללא עלות ומופעל באופן אוטומטי ללא פעולה יזומה מצד הלקוחות.

הפתרון הטכנולוגי מבוסס על פתרון של חברת Synamedia. הדיליי בשידורים נובע מההבדל בין טכנולוגיות השידור המסורתיות לבין שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט. בפלטפורמות מבוססות אינטרנט התוכן לא מוצג באופן מידי על המסך, אלא השידור מחולק למקטעי וידאו בני מספר שניות כאשר הממיר שקולט אותם מבצע ראשית תהליך של "אגירה" ורק לאחר קליטה של מספר מקטעי ווידאו התוכן משודר על גבי המסך. מדובר בפער זמנים של בין 40 שניות לשתי דקות ולעיתים אפילו יותר מרגע קבלת האות עד להופעתו על מסך הטלוויזיה.

הטכנולוגיה הייחודית של yes+ Live מבוססת על פירוק השידור למקטעים זעירים של מידע (מקטעים הקטנים פי 30 מהקיים). אותו פירוק וצמצום מקטעי הווידאו לחלקים זעירים מאפשר הזרמה מהירה מאוד של מידע במערכות השידור וכך התוכן מופיע על המסך ללא דיליי. הטמעת תקן זה דרשה פיתוח יכולות מתקדמות לכל אורך מערכות השידור אשר מאפשרות למקטעי הווידאו הזעירים לעבור בצורה מהירה ורציפה ולהגיע למסך הטלוויזיה הביתי ללא שיהוי. השירות יהיה זמין ב-11 ערוצים שונים, ביניהם ערוצי הספורט המובילים וערוצי קשת ורשת, ובהמשך יורחב ל-16 ערוצים סה"כ, ביניהם כאן 11. הטכנולוגיה מוטמעת בממיר yes+ מסוג אנדרואיד ללא עלות ותופעל באופן אוטומטי וללא צורך בפעולה יזומה מצד הלקוחות, ובהמשך תוטמע גם בממירים נוספים.