"הקורונה העירה את כולנו לחשוב מחדש על החיים"

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל: "רואים מגמה חזקה של אנשים שמשנים כיוון ופונים להכשרה מקצועית חדשה"

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל / צילום: סאם יעקובסון
זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל / צילום: סאם יעקובסון

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל, איך עוברים עליכם ימי הקורונה?
"הקורונה פגשה אותי בהמון חזיתות, כמנהל של 5,000 עובדים בכמה מוקדים. גם מכללה, ששם היה צריך להעביר את כל הלימודים לאונליין; גם מרכזי call center - שגם בהם היה צריך להעביר אנשים לעבודה מהבית, כשחלק גדול מהעובדים הן נשים חרדיות, שלא תמיד יש להן בבית תנאים אופטימליים לעבודה.

עוד מוקד היה "מטריקס גלובל", ששם היה צריך לנהל מרחוק את מרכזי הפיתוח שלנו במזרח אירופה, וגם להם יש את ה"גמזו" שלהם, עם תקנות אחרות. מבחינות רבות אנחנו בין אלה שנמצאים ב"צד הטוב" של הקורונה, כי המצב העלה למודעות את החשיבות של העולם הטכנולוגי־דיגיטלי שבו אנחנו עוסקים.

מבחינת ה־call center - דווקא בתקופת קורונה צריך אותם יותר. גם מבחינת אנשי הפיתוח התברר שעבודה מהבית לא מביאה ירידה בתפוקה, ומבחינת המכללה, אנחנו תחת "התקפה" של פניות".

איך אתה מסביר את זה?
"הקורונה העירה את כולנו לחשוב מחדש על החיים, ואנחנו רואים מגמה חזקה של אנשים שפונים למסלולים של הכשרה מקצועית, רבים מהם מפוטרים טריים או בחל"ת. דווקא העובדה שהלימודים מתבצעים בזום מביאה הרבה סטודנטים חדשים, מהפריפריה וכאלה שלא רוצים או לא יכולים להגיע למרכזים שלנו בערים הגדולות. אנחנו מנסים לעבוד במודל היברידי עד כמה שאפשר, חלק בכיתה וחלק בבית, וכבר ברור לי שנאמץ את המודל, לפחות חלקית, גם אחרי שימצאו חיסון לקורונה. האתגר העיקרי עכשיו, לדעתי, הוא לשמור על החוזק והחוסן הנפשי של העובדים. ההתחלה הייתה כמו מלחמת ששת הימים. עכשיו זו מלחמת ההתשה. צריך לנצח את הקורונה, ועד אז לדעת לחיות איתה בשלום".

השראה 1:

מדע בדיוני. "אני מרגיש שאני לומד ניהול מהסדרות האיכותיות של הסיינס פיקשן והפנטזיות. הסדרה Babylon 5 למשל העלתה הרבה מאוד פוליטיקה של עולם עתידי עם חלליות, אבל למדתי ממנה הרבה על פוליטיקה, קבלת החלטות במצבי קיצון ועוד. אם אתה רוצה להגיע למצוינות, לחדשנות ולצאת מהקופסה - המד"ב עוזר לך להגיע לשם".

השראה 2:

לארי בירד. "למייקל ג'ורדן יש מועדון מעריצים שלם, אבל האיש שלי הוא דווקא לארי בירד, אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של ה- NBA . על פניו לא היית נותן לו מנהיגות, אבל הוא אלוף בעבודה קשה, והוביל את הבוסטון סלטיקס להיות "נבחרת הזהב". הוא ידע לתת למייקל ג'ורדן את הבמה ואת הספייס, וידע לוותר על האגו שלו כדי שהקבוצה תנצח. בשבילי הוא מודל לחיקוי והשראה".