קשת 12 | בלעדי

הסגר משתלם לקשת: מעלה ב-30% את מחירי החסויות ב"זמר במסכה"

אפילו קשת לא ציפתה לכזאת הצלחה: החברה מעלה את מחיר החסויות בתוכנית, אף שבדרך כלל מחירן נקבע לפי העלייה לשידור ונשאר קבוע • בניגוד לתוכניות דומות אשר מתחילות ברייטינג גבוה שיורד במהלך העונה, הרייטינג של ה"זמר במסיכה" ממשיך לעלות באופן קבוע

מתוך "הזמר במסכה" / צילום: צילום מסך מאתר mako
מתוך "הזמר במסכה" / צילום: צילום מסך מאתר mako

קשת מעלה את מחירי החסויות בתוכנית "הזמר במסיכה" בכ-30% - כך נודע ל"גלובס". במחירי הפרסום של התשדירים, המחושב לפי עלות לנקודת רייטינג, לא יחול שינוי.

בין מחירי חסויות למחירי תשדירי פרסום יש הבדל משמעותי: מחיר תשדירי הפרסום מחושב לפי עלות לנקודת רייטינג ולכן כשהתוכנית זוכה לרייטינג גבוה' המשמעות היא שכל נקודת זמן בה שווה לגוף המשדר יותר.

הרייטינג אמור לשקף את החשיפה של התוכן או הפרסום לבתי אב (או לעיניים צופות) ולכן ככל שהרייטינג גבוה יותר המחיר האבסולוטי של הזמן גבוה יותר - מה שמקצר את משך הקמפיינים באופן משמעותי. בכל הקשור לחסויות המצב שונה: המחיר של חסות הוא תמיד "פיקס פרייס" שמותאם מראש להערכות המוקדמות של הערוץ, בנוגע להצלחת התוכנית.

תיקון המחיר של החסויות כלפי מעלה מבהיר עד כמה אף אחד בשוק - לרבות בקשת עצמה - לא העריך את ההצלחה של התוכנית 'הזמר במסיכה' מרושמת מאז השקתה נתונים המזכירים את ימי ערוץ 2 העליזים עם רייטינג שמגרד את ה-30%.

מה שמשמעותי לא פחות במקרה זה, הוא שבניגוד לרוב תוכניות הריאליטי שרושמות בשידורים הראשונים רייטינג גבוה ביחס לעצמן שהולך ויורד לקראת האמצע ועולה שוב בשלבים האחרונים, "הזמר במסיכה" עושה דרך הפוכה, ובינתיים הרייטינג שלה מטפס מתוכנית לתוכנית. הערכת החסר הביאה לכך שהחסויות תומחרו נמוך יחסית והפכו את החסויות בתוכנית לזולות ביותר בטלוויזיה. כעת עלות החסות בתוכנית עומדת על 20 אלף שקל.