זו העסקה שנרקמה בלילה ושתחזיר את ליצמן למשרד השיכון

לפני חודש, באקט מחאתי, הגיש יעקב ליצמן מכתב התפטרות לנתניהו בשל ההחלטה להטיל סגר בחגים. הלילה סיכם עם יו"ר ש"ס דרעי כי סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס יהפוך להיות שר על חשבון מכסת יהדות התורה במשרד האוצר, ובתמורה יהפוך ליצמן לסגן שר במקומו בשיכון, ולמעשה ינהל את המשרד בפועל • ואם זה נשמע לכם מוכר - אתם לא טועים

ליצמן יעקב / צילום: רוני שיצר
ליצמן יעקב / צילום: רוני שיצר

עסקה שנתפרה בשעת לילה מאוחרת בין יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן לבין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי צפויה להחזיר בקרוב את ליצמן אל משרד השיכון. על פי התוכנית שהגה שר השיכון לשעבר, סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס יהפוך להיות שר על חשבון מכסת יהדות התורה במשרד האוצר, ובתמורה יהפוך ליצמן לסגן שר במקומו בשיכון. בסמכויות שר השיכון יחזיק לכאורה כהן, אך מי שינהל בפועל את המשרד יהיה זה שרק לפני חודש התפטר ממנו במחאה.

אם זה נשמע לכם מוכר - אתם לא טועים. את התרגיל הזה הגה ליצמן פעם אחת קודם, כאשר התפטר מתפקידו כשר הבריאות במחאה על חילולי שבת ואז חזר אליו בהקדם כסגן שר תחת ראש הממשלה שהחזיק בתיק כביכול. התרגיל שעבד בפעם הראשונה זכה לשימוש נוסף בממשלה הנוכחית, כאשר ליצמן התפטר לפני החגים במחאה על סגירת בתי הכנסת. זמן לא רב לאחר מכן כבר עבדו אנשי שלומו על הדיל שיחזיר אותו למשרד.

ביהדות התורה,מפלגתו של ליצמן, למדו אמש בתדהמה על פרטי הדיל מהתקשורת, וזו לא הפעם הראשונה. גם כאשר החליט להתפטר זה היה ללא עדכון מוקדם של מי משותפיו למפלגה, גם לא הבכיר שבהם יו"ר ועדת כספים משה גפני. אולם חוסר ההפתעה לא שיכך את הזעם במפלגה על ליצמן. "הוא תופר דיל באישון ליל בלי לעדכן את שותפיו או לקבל אישור וזו לא הפעם הראשונה", אמרו ל"גלובס" בזעם גורמים במפלגה.

הדיל אושר במהלך הלילה גם על ידי ראש הממשלה, אולם השותפים לממשלת האחדות בכחול לבן טרם נתנו עליו את הדעת. כזכור, ליצמן פנה לגנץ תחילה כדי שיאשר לו להתמנות לסגן שר על חשבון מכסת כחול לבן, אך ההתמהמהות בתשובה הובילה אותו לתוכנית ב'. הכנסת שר נוסף לגוש הליכוד תפר עוד יותר את האיזון בינם לבין כחול לבן שסובלים מנחיתות מספרית קשה מאז עזב אסף זמיר ועוד קודם לכם. אך ככל הנראה גם אם יתנגדו, בכחול לבן לא יוכלו למנוע את המינוי .