אוגורי הישראלית גייסה 55 מיליון דולר לניטור מכונות

קרן קומרה קפיטל הישראלית הובילה את ההשקעה בסטארט-אפ מחיפה, המפתח פלטפורמה לזיהוי מוקדם של כשלים במכונות תעשייתיות • המייסד גל שאול: "הקורונה מאיצה את הדיגיטליזציה במפעלים"

מייסדי אוגורי סער יוסקוביץ' וגל שאול  / צילום: אוגורי
מייסדי אוגורי סער יוסקוביץ' וגל שאול / צילום: אוגורי

הסטארט-אפ אוגורי (Augury), המפתח פלטפורמה לניטור המצב המכני של מכונות תעשייתיות, הודיע היום (ד') על גיוס של 55 מיליון דולר במסגרת סבב D. עד היום גייסה אוגורי בסך הכל 106 מיליון דולר.

סבב הגיוס הובל על ידי קרן קומרה קפיטל הישראלית והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה, וביניהם מינכן רה ונצ'רס, Eclipse Ventures, אינסייט פרטנרס, קוואלקום ונצ‘רס וקרן לרר-היפו (Lerer-Hippeau). בעקבות ההשקעה, סיון שמרי דהן, שותפה מנהלת בקומרה קפיטל, תצטרף לדירקטוריון אוגורי.

סיון שמרי דהן, שותפה מנהלת בקומרה קפיטל / צילום: קומרה
 סיון שמרי דהן, שותפה מנהלת בקומרה קפיטל / צילום: קומרה

אוגורי נוסדה ב-2011 על ידי סער יוסקוביץ' (המנכ"ל) וגל שאול (סמנכ"ל הטכנולוגיה). החברה מעסיקה 110 עובדים, 60 מהם במרכז פיתוח בחיפה והשאר בניו יורק. שאול אמר ל"גלובס" כי כל כספי הגיוס יוזרמו לחברה והמטרה היא להכפיל את מצבת העובדים של אוגורי בתוך כשנה, כולל הקמת משרד נוסף באירופה. אוגורי עובדת עם יצרנים גדולים בעולם כמו קולגייט, הרשי, היינקן ודנונה. בישראל החברה עובדת בין השאר עם תנובה ומקורות.

הפלטפורמה של אוגורי מתבססת על מערכת של חיישנים המודדים ויברציות, טמפרטורה וסאונד שמפיקות מכונות תעשייתיות. המידע מהחיישנים משודר לענן ומנותח על ידי אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית המשווה את הנתונים שנאספו לאלו של אלפי מכונות דומות. כך יכולה המערכת לזהות דפוסים חריגים שעשויים להצביע על תפקוד לקוי, תקלה או בלאי במכונות. המערכת גם ממליצה על דרך לתיקון הבעיה, כמו חיזוק ברגים או החלפת חלקים.

בחודש יוני הודיעה ענקית הביטוח הגרמנית מינכן רה על השקת אחריות חדשה בשיתוף עם אוגורי, שתפצה לקוחות כספית אם המערכות של אוגורי לא איתרו את התקלות מבעוד מועד, מה שהוביל להשבתת הייצור.

לדברי שאול, הקורונה וההגבלות על נסיעות בינלאומיות הובילו לשינויים בדרך הפעילות של החברה. במקום לשלוח צוותים מהארץ להתקין את הציוד כמו בעבר, אוגורי החלה לעבוד עם שותפים מקומיים ועודדה מפעלים לבצע התקנות עצמיות, בסיוע הדרכה והכשרה בזום. "אלו דברים שהיו בתוכניות שלנו כבר קודם אבל במקום שידרשו שנתיים כדי להוציא את זה לפועל, זה קרה בחצי שנה", אומר שאול.

שאול מוסיף כי הקורונה היתה דווקא זרז משמעותי עבור חברות תעשייתיות להאיץ את המעבר לייצור מתקדם (תהליך המכונה תעשייה 4.0), מה שהוביל להכפלה במכירות של אוגורי במהלך התקופה. "הקורונה האיצה תהליכים, כאשר מפעלים התמודדו עם ביקוש גדל שהם היו צריכים לספק בעזרת פחות עובדים במפעל, לכן הדרישה שלהם לתובנות דיגיטליות עלתה. חברות חזקות לא נכנסו למגננה בקורונה אלא ניצלו את התקופה לעבור להתקפה וליזום שינויים אסטרטגיים, במטרה לצאת יותר חזקים ומודרניים", אומר שאול.

שמרי דהן מסרה באותו נושא כי "משבר הקורונה חשף כשלים קריטיים בשרשרת האספקה העולמית של המוצרים הבסיסיים ביותר. המחסור במוצרים כמו חיתולים ובקבוקי מים מחד וחוסר יכולת של היצרנים לחזור לעבודה במפעלים מאידך, המחישו את הצורך הדחוף לשנות את הפרדיגמות הישנות ולעבור לדיגיטציה מלאה של עולם הייצור. אוגורי, שמשחקת תפקיד משמעותי ביכולת של מפעלים לנטר ולשלוט על תהליכי הייצור מרחוק, חווה בימים אלה צמיחה אדירה מתוך ההבנה שאין אפשרות לחזור אחורה בזמן".