צוקרברג תורם עוד 100 מיליון דולר כדי לסייע למגן קלפיות מפני קורונה

מייסד פייסבוק ואשתו פריסילה צ'אן תרמו כבר 400 מיליון דולר לסיוע לוועדות הקלפיות

מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג ורעייתו פריסילה צ'אן תרמו ביום שלישי האחרון עוד 100 מיליון דולר לסיוע לוועדות הקלפיות בארה"ב להיערך לבחירות ב-3 בנובמבר, כאשר כמה שמרנים מגבירים את מאמציהם למנוע שימוש בכספים הללו. הכסף יממן ציוד מגן למניעת הידבקות בקלפיות, קלפיות של הצבעה בנהיגה, ציוד לטיפול בקלפיות דואר ועוד.

התרומה הזו מביאה את סך המימון של צוקרברג ורעייתו לבחירות ל-400 מיליון דולר - הסכום שאותו הקציב בקונגרס במרץ לסיוע לפקידי הבחירות בהתארגנות לאמצעי הבטיחות מפני הקורונה. מומחי בחירות מעריכים שיידרשו כ-4 מיליארד דולר כדי לבצע את כל השינויים הנדרשים, אך הרפובליקאים בסנאט מעולם לא טיפלו בהצעת חוק של בית הנבחרים, שבשליטה דמוקרטית למימון פקידי הבחירות ב-3.6 מיליארד דולר.

צוקרברג וצ'אן תרמו את 300 מיליון הדולרים הראשונים בספטמבר. תורמים אחרים כבר תרמו למלכ"ר שמקבל את רוב התרומות של צוקרברג, המרכז לטכנולוגיה וחיים אזרחיים משיקאגו.

המרכז הטכנולוגי הזה זוכה לכבוד של שתי המפלגות, אך הוא הוקם על ידי עובדים לשעבר בחברת טכנולוגיה דמוקרטית. בסוף השבוע שעבר מנע התובע הכללי הרפובליקאי של לואיזיאנה, ג'ף לנדרי, מ-26 משרדי בחירות במדינה זו לקבל 7.8 מיליון דולר למטרת מיגון. לנדרי פועל גם לניסוח מחדש של חוקי לואיזאנה כדי למנוע סידורים כאלו בעתיד.

משפטנים רפובליקאים מסרו בשבוע שעבר שהם הגישו תביעות בתשע מדינות מתנדנדות, כולל איווה ופנסילבניה, נגד התרומות למשרדי הבחירות.