עובדי ספקיות האינטרנט מתחמשים: גייסו את ירון זליכה

וגם: נתי כהן, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, מונה ליו"ר חברת CyberIL, חברת האופנה המקוונת עדיקה ממשיכה לאייש את תפקידי המפתח בחברה וקמפיין מרגש של עמותת אנוש הושק בטיקטוק

ירון זליכה / צילום: שלומי יוסף
ירון זליכה / צילום: שלומי יוסף

פרופ' ירון זליכה מעניק ייעוץ לעובדי ספקיות האינטרנט, ומזהיר מהשלכות הרפורמה שמקדם שר התקשורת יועז הנדל. חוות דעת כלכלית שהגיש איגוד הסלולר וההייטק בהסתדרות על ידי פרופ' ירון זליכה והכלכלן חנן שרון, מזהירה מביטול הפיצול באספקת האינטרנט בישראל ומעבר לאינטרנט כשירות אחוד.

לדבריהם "ביטול מוחלט של ההפרדה בין ספקי תשתית לספקי גישה בתחום האינטרנט וההפרדה התאגידית בין בזק לבזק בינלאומי מעלה את החשש לפגיעה משמעותית בתחרות במקטע הגישה לאינטרנט. המהלך המוצע יגרום לחסימה אנכית של מתחרותיהן של בזק והוט במקטע הגישה לאינטרנט כמו גם במקטע התשתית הבינלאומית של הכבל התת ימי.

סביר להניח כי כתוצאה מהמהלך ידחקו מהשוק ספקיות הגישה שאינן פועלות במסגרת השוק הסיטונאי ו/או שאינן מצויות בפרישה של סיבים אופטיים. הבעייתיות בדחיקת ספקיות הגישה, חברות קטנות המתחרות כבר שנים ארוכות מול מונופול הבזק, מתחדדת לאור המשבר הכלכלי שחווה המשק בעקבות מגפת הקורונה. משבר המאיים בעיקר על מגזר העסקים הקטנים במשק. תמוה כי ממשלה המתיימרת לסייע לחברות הקטנות בזמן משבר הקורונה מפרסמת בעיצומו של המשבר כוונה לרמוס כמה עשרות חברות קטנות שהתחרו באחד המונופולים רבי העוצמה במשק הישראלי", מציינים הכותבים, ומזכירים כי על אף החלת השוק הסיטונאי, בזק היא בעלת מעמד מונופוליסטי בשוק מתן שירותי תשתית האינטרנט. 

חוות הדעת מזהירה מפני פגיעה בספקיות האינטרנט בתקופה הרגישה הזו: "הבעייתיות בדחיקת ספקיות הגישה הקטנות אשר התחרו ביעילות רבה במונופול הבזק זה שנים רבות מתחדדת לנוכח המשבר הכלכלי הפוקד את המשק בעקבות מגפת הקורונה" הם מביעים תמיהה על כך שממשלה שמקדמת לכאורה את הסיוע לעסקים קטנים, "מפרסמת את כוונתה לרמוס עשרות חברות קטנות שהתחרו זה שנים באחד מהמונופולים רבי העוצמה במשק וזאת דווקא בעיצומו של משבר הקורונה המכה בראש ובראשונה בעסקים הקטנים במשק". ממשרד התקשורת נמסר: "משרד התקשורת מוביל מהלך משמעותי לטובת ציבור הצרכנים בישראל. הרפורמה נועדה לתקן את מבנה שוק האינטרנט באופן שישים סוף לפיצול בין ספק לתשתית ותיווצר כתובת אחת להתקנות, טיפול בתקלות ובירור חשבונות, המהלך אף ישים סוף לגבייה עודפת המתגלגלת לכיסו של הצרכן הישראלי בסכום המוערך בכ-50 מיליון שקל בשנה".

גד פרץ

חדשות טובות

תוכנית הדספייס של עמותת אנוש, לקידום רווחתם הנפשית של בני נוער וצעירים משיקה קמפיין טיקטוק תחת ההשטאג #בסדרלאלהרגישבסדר, והוא חלק מקמפיין של טיקטוק וארגון הבריאות העולמי.

מצנח הזהב

נתי כהן, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, מונה ליו"ר חברת CyberIL. החברה מספקת  הגנה על רשתות תקשורת ומערכות, תשתיות קריטיות ומערכות בתחום מודיעין סייבר. כהן, שנמצא בתקופת צינון, מונה לאחרונה גם כדירקטור במגדלי תקשורת, והוא מכהן כראש תחום התקשורת והסייבר בקרן ההשקעות Emirates-Israel Investments group ומגייס משקיעים מאיחוד האמירויות לחברות ישראליות.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן./ צילום: כדיה לוי
 מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן./ צילום: כדיה לוי

חברת האופנה המקוונת עדיקה ממשיכה לאייש את תפקידי המפתח בחברה מאז גל העזיבות בעקבות פרישת המנכ"ל והמייסד דדי שוורצברג. השבוע מינתה החברה את אורן רוזנפלד לתפקיד סמנכ"ל הכספים במקומו של ישי שמע שעזב באוגוסט בעקבות פרישת שוורצברג לאחר כהונה של כשלוש שנים. רוזנפלד (43) שימש בתפקידיו האחרונים כסמנכ"ל הכספים בחברות סונגו מדיה, אפילומניה, וקליק מי אין, וקודם לכן כסמנכ"ל כספים של חברות נדל"ן פרטיות וציבוריות ודירקטור.

גד פרץ ושני מוזס