חגיגת הקניות של נובמבר: צפי לעלייה של 250% במספר הקונים אונליין

את העובדה שהמסחר המקוון הוא אחד המרוויחים הגדולים ממשבר הקורונה כבר למדנו, אבל נדמה שהרווח הגדול נמצא מעבר לפינה עם עונת החגים בארה"ב

קניות מקוונות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
קניות מקוונות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

את העובדה שהמסחר המקוון הוא אחד המרוויחים הגדולים ממשבר הקורונה כבר למדנו, אבל נדמה שהרווח הגדול נמצא מעבר לפינה עם חגיגת הקניות של חודש נובמבר: החגיגות מתחילות באתרים הסינים ביום הרווקים הסיני שחל ב-11 בנובמבר, וממשיכות לאתרים בארה"ב ובשאר המדינות במסגרת בלאק פריידיי ב-27 בחודש, וסייבר מאנדי ב-30 בחודש. השנה נראה שצפויה לאתרים חגיגה גדולה במיוחד: חברת לייבפרסון המפעילה צ'אטים וממשקי תקשורת בין לקוחות לחברות באונליין, מעריכה כי בצל משבר הקורונה תחול עלייה של 250% במספר הקונים אונליין.

ההערכה זו מבוססת על עלייה של 250% בהיקף השיחות (צ'אטים וכד') שמתקיימות בין לקוחות לחברות בתקופת חגי הקניות, ועלייה של 200% בהשוואה לחגי הקניות של 2019. הנתונים מתבססים על פעילות התקשורת שמפעילה לייבפרסון בכ-20 אלף חברות ברחבי העולם מתחום הריטייל, התיירות, התקשורת ועוד.

מסקר שערכה החברה בקרב 2,650 נשאלים בארה"ב, בריטניה ואוסטרליה לקראת ימי הקניות שלפנינו, עלה כי 67% מתכננים לערוך את מרבית קניות החגים שלהם ברשת וזאת בגלל המגפה המתמשכת. 39% מהצרכנים העידו כי הם מעדיפים להימנע מקניות פיזיות בעונת החגים בארה"ב. כשנשאלו המשיבים עד כמה המגפה השפיעה על הרגלי הקניות הפיזיות שלהם, 58% ענו כי הם נוטים פחות לערוך קניות בחנויות הפיזיות והם מעדיפים קניות און ליין.

חוויית הקנייה המקוונת לא יכולה להיות מנותקת מחוויית השירות שעברה גם היא לזירה הווירטואלית. לדברי יובל מטלון, מנכ"ל לייבפרסון ישראל: "בתחילת המשבר נוכחנו לראות חברות גדולות בתחום הריטייל - ענקיות אופנה אמריקאיות - שהשכילו להסב את שירות הלקוחות שלהן לאונליין ולהתאים את עצמן לכלכלת הקורונה ובעיקר לייצר לעצמן יתרון תחרותי בשוק".