נחתמה ההצהרה המשותפת לכינון קשרי דיפלומטיה ושלום עם בחריין

בנוכחות ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, נחתמה בבחריין הצהרה בדבר כינון קשרי שלום בין המדינות • מזכרי הבנה נוספים שנחתמו כוללים הסכם לשיתוף פעולה כלכלי, הסכם תעופה אזרחי והסכם חקלאות

חתימת ההצהרה המשותפת לכינון קשרי דיפלומטיה ושלום עם בחריין
 / צילום: חיים צח, לע"מ
חתימת ההצהרה המשותפת לכינון קשרי דיפלומטיה ושלום עם בחריין / צילום: חיים צח, לע"מ

נחתמה היום בבחריין הצהרה משותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין ממלכת בחריין ומדינת ישראל. את ישראל ייצגו ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז. את בחריין ייצג שר החוץ, עבד אל-לטיף אל-זיאני.

מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ של בחריין אל-זיאני ועם מזכיר האוצר האמריקני סטיב מנוצ׳ין, שנכח בטקס. נתניהו בירך את אל-זיאני ואת הטיסה הישראלית הראשונה שנחתה היום בבחריין. "זהו המשך פריצת הדרך לשלום", אמר נתניהו.

במסגרת טקס החתימה נחתמו גם כן מזכרי ההבנה הבאים בין מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים של שתי המדינות: הסכם לשיתוף פעולה כלכלי; הסכם תעופה אזרחי; הסכם לשיתוף פעולה בין משרדי האוצר של המדינות; הסכם תקשורת ודואר הכולל גם החלטות על שיתופי פעולה בתחומים טכנולוגיים; הסכם חקלאות, הסכם לשיתוף פעולה בין משרדי החוץ והסכם עם פטור מאשרות לדיפלומטים. כמו כן נחתם מזכר הבנות בין איגודי לשכות המסחר של המדינות.