עונת הדוחות נפתחה בת"א: אס.אר אקורד פרסמה תוצאות טובות

רווח נקי של 17.2 מיליון שקל ברבעון השלישי • את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם עלייה של 9% בהכנסות המימון לעומת התקופה המקבילה, לרמה של 87.8 מיליון שקל

 

עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה נפתחה מוקדם. חברת האשראי החוץ-בנקאי אס.אר אקורד , הנמצאת בשליטת איש העסקים עדי צים (מחזיק 67.2% מההון), דיווחה על רווח נקי של 17.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מניית אס.אר אקורד הגיבה בחיוב לפרסום הדוחות, אך מתחילת השנה רשמה ירידה של 18%. שווייה של החברה בבורסה עומד על 625 מיליון שקל.

הכנסות המימון של החברה, בניהולו של רו"ח גיל הוכבוים, הצטמקו ב-3.8% לרמה של 29.6 מיליון שקל ברבעון השלישי, והכנסות המימון נטו (לאחר הוצאות מימון והפסדי אשראי, וירידת ערך לקוחות) רשמו ירידה של 1.7% ברבעון זה, והסתכמו ב-22.4 מיליון שקל.

מגפת הקורונה וההשפעות השליליות שלה פגעו גם באס.אר אקורד, ובחברה מציינים כי "החברה פועלת במתכונת שמרנית על מנת להבטיח את פירעון התחייבויות לקוחותיה כלפיה. בהתאם, החברה דואגת לעיבוי הביטחונות המתקבלים מלקוחותיה, מבצעת הליכי חיתום מחמירים הרגיל וממשיכה בטיוב תיק האשראי כמו גם הגדלת המרווח הפיננסי".

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם עלייה של 9% בהכנסות המימון לעומת התקופה המקבילה, לרמה של 87.8 מיליון שקל.

בד בבד נרשמה עלייה חדה בהפסדי אשראי וירידת ערך לקוחות וחייבים, שעמדו מתחילת השנה על כ-8 מיליון שקל (פחות ממיליון שקל ברבעון השלישי) - קפיצה של 185% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת בשל הפרשות בגין חובות לקוחות, אשר בתקופת הדוח חלו שינויים בהערכות הנהלת החברה לגבי יכולת הגבייה שלהם על רקע עלייה בהערכת סיכוני האשראי לנוכח מגפת הקורונה.

בשורה התחתונה הציגה החברה בינואר-ספטמבר 2020 רווח נקי של 42.3 מיליון שקל, גידול של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקביל לפרסום הדוח הרבעוני הודיעה אס.אר אקורד כי תחלק דיבידנד ביניים נוסף של 8 מיליון שקל, אשר מצטרף לחלוקת דיבידנד בסך של 22 מיליון שקל מתחילת השנה. זאת בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה של חלוקת 40% לפחות מהרווח הנקי מדי רבעון.

לפני כשנה נכנסה קרן ההשקעות הפרטית AMI מקבוצת אייפקס שמובילה זהבית כהן להשקעה באס.אר אקורד, כשרכשה כ-10% ממניות החברה במחיר של 45 שקל למניה (לעומת 46 שקל בשוק כיום) ותמורת 55 מיליון שקל. הקרן קיבלה גם שתי אופציות, כל אחת לרכישת עוד 5% מההון של אקורד, במחירי מימוש של 60 שקל ו-66 שקל למניה. האופציה הראשונה ניתנה למימוש במשך תקופה של 18 חודשים, והשנייה ל-30 חודשים.