פלייטיקה | ניתוח

האם חברת הגיימינג מהרצליה תונפק לפי שווי של 10 מיליארד דולר?

בסוף השבוע דיווחה חברת הגיימינג פלייטיקה על הגשת תשקיף לרשות ני"ע האמריקאית לקראת הנפקת מניות

רוברט אנטקול / צילום: אוהד רומנו
רוברט אנטקול / צילום: אוהד רומנו

שנת 2020 מהווה עד כה שנה חיובית גם בתחום ההנפקות הראשוניות (IPO) בארה"ב, כולל לא מעט "חדי-קרן" (יוניקרן - חברות פרטיות בעלות שווי של למעלה ממיליארד דולר) מסקטור הטכנולוגיה שיוצאים להנפקות בבורסות נאסד"ק וניו יורק (NYSE).

לפי נתונים שפרסמה לאחרונה חברת המחקר Renaissance המתמקדת בתחום ה-IPO, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 בוצעו בארה"ב 145 הנפקות ראשוניות, שבהן גויסו למעלה מ-50 מיליארד דולר. בגזרת הישראליות ניתן לציין את חברות הטכנולוגיה למונייד ו-JFrog ואת חברות סקטור הבריאות ננוקס ו-PainReform שביצעו הנפקות בחודשים האחרונים.

בסוף השבוע הודיעה גם חברת הגיימינג פלייטיקה כי היא בדרך לוול סטריט. החברה דיווחה על הגשת תשקיף חסוי לרשות ני"ע האמריקאית (SEC) כצעד ראשון לקראת ביצוע הנפקה ראשונית של מניותיה. בשלב זה לא נמסרו תנאי ההנפקה - מהו השווי אליו שואפת החברה, מה יהיה טווח המחירים המבוקש למניה וכמה מניות יונפקו.

עם זאת, לפני כארבעה חודשים דווח ברויטרס כי פלייטיקה מבקשת לגייס סכום של מיליארד דולר, וכי ושכרה את בנק ההשקעות מורגן סטנלי להוביל את מהלך ההנפקה שלה. לפי אותו פרסום התכנון היה לגייס לפי שווי חברה שינוע סביב ה-10 מיליארד דולר.
בדיווח מסוף השבוע, פלייטיקה ציינה כי לאחר השלמת תהליך הבדיקה על-ידי ה-SEC, ובכפוף לתנאי השוק ולתנאים נוספים, היא תמשיך בתהליך.

נרכשה פעמיים ורכשה לא מעט 

פלייטיקה שהוקמה בשנת 2010 מתמקדת במשחקים למובייל ולפי נתוניה יש לה מעל 30 מיליון משתמשים פעילים בחודש. החברה מעסיקה מעל 3,500 עובדים ב-19 אתרים ברחבי העולם, הכוללים את מטה החברה הממוקם בהרצליה.

החברה הוקמה על-ידי רוברט אנטוקול ואורי שחק, כאשר אנטוקול משמש עד היום כמנכ"ל. מאז הקמתה נרכשה פלייטיקה פעמיים: שנה לאחר הקמתה היא נרכשה על-ידי חברת בתי הקזינו האמריקאית סיזר'ס תמורת 130 מיליון דולר, וביולי 2016 נרכשה תמורת סכום של 4.4 מיליארד דולר על-ידי קונסורציום סיני, בהובלת חברת המשחקים Giant, ושבו שותפה גם קרן ההשקעות Yunfeng Capital של ג'ק מא, מייסד עליבאבא.

במקביל, לאורך השנים פלייטיקה רכשה מספר חברות גיימינג, ובהן חברה מפינלנד תמורת 275 מיליון דולר וחברה מגרמניה תמורת 100 מיליון דולר. גם בישראל ביצעה פלייטיקה רכישות, ולמשל של חברת Jelly Button, שעליה שילמה פלייטיקה כמה עשרות מיליוני דולרים בשנת 2017.

כחברה פרטית שטרם הגישה תשקיף גלוי, הנתונים הכספיים של פלייטיקה אינם חשופים לציבור בשלב זה. עם זאת אפשר להעריך שהחברה נהנתה בחודשים האחרונים מעלייה בביקוש למשחקיה, על רקע הסגרים שהושתו במדינות רבות כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה.