משרד האוצר | בלעדי

בשל כשל בירוקרטי של משרד התקשורת והאוצר: חברות הסלולר קיבלו חשבון ע"ס מיליונים

זאת מאחר שמשרדי התקשורת והאוצר לא השלימו התקנת תקנות להפחתת אגרות תדרים לחברות הסלולריות • על אף שהמשרד התקשורת הקפיד לאורך כל הדרך להדגיש כי ההקלות מותנות באישור משרד האוצר ואולם אף גורם לא צפה שהמדינה תעכב את הבטחתה להקלות • התוצאה היא שהחברות קיבלו דרישת תשלום מלאה שהכתה אותם בתדהמה

תקשורת דור 5 / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
תקשורת דור 5 / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

משרדי התקשורת והאוצר לא השלימו התקנת תקנות להפחתת אגרות תדרים לחברות הסלולריות והתוצאה היא שחלק מהחברות קיבלו בסוף השבוע האחרון דרישת תשלום בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. אם המשרדים לא יסדירו הפחתת האגרות כפי שהתחייבו, התוצאה תהיה שהחברות ייאלצו לשלם הרבעון מיליוני שקלים שלא צפו.

ל"גלובס" נודע כי פרטנר, הוט מובייל ופלאפון הופתעו לגלות בסוף השבוע האחרון, כי משרד התקשורת מחייב אותן בעשרות מיליוני שקלים עבור אגרות תדרים. מדובר באגרות תדרים עבור התדרים החדשים שקנו החברות במסגרת מכרז הדור החמישי האחרון באוגוסט. על פי מקורות בשוק, מדובר בסדר גודל של 30-40 מיליון שקל לכל חברה רק עבור אגרות תדרים חדשים, שאותם לא היו אמורים לשלם כלל בשלב זה או לפחות לשלם מחיר הרבה יותר נמוך.

מסיבה שלא ברורה עדיין דרישת התשלום לחברות יצאה למרות הבטחה של משרדי התקשורת והאוצר - לתשלום מופחת עבור התדרים החדשים וזאת כחלק מהמכרז.

המשרד הקפיד לאורך כל הדרך להדגיש כי ההקלות מותנות באישור משרד האוצר ואולם אף גורם לא צפה שהמדינה תעכב את הבטחתה להקלות. התוצאה היא כאמור שהחברות קבלו דרישת תשלום מלאה שהכתה אותם בתדהמה.

במשרדי הממשלה מבטיחים שמדובר בעניין בירוקרטי ושבסוף האישור להקלה באגרות יגיע, אך גם במסגרת התחשבנות עתידית, החברות ייאלצו להוציא ברבעון הנוכחי מיליוני שקלים שלא צפו ובתקווה שהמדינה תחזיר להם את הכסף כמה שיותר מהר.