דיווח: אינטל מתקרבת לעסקה למכירת יחידת שבבי הזיכרון שלה תמורת 10 מיליארד דולר

לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" החברה הרוכשת היא Hynix הדרום קוריאנית • העסקה עשויה להיסגר עוד הערב

בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: Steve Marcus, רויטרס
בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: Steve Marcus, רויטרס

ענקית השבבים אינטל נמצאת על סף עסקה למכירת יחידת שבבי הזיכרון שלה לחברת Hynix הדרום קוריאנית תמורת כ-10 מיליארד דולר, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". החברות דנות בעסקה שעשויה לדווח רשמית כבר היום, כך על פי הדיווח שצוטט מקורבים לנושא. עם זאת, לא דווח על פרטי העסקה.

חטיבת שבבי הזיכרון של אינטל מייצרת את שבבי ה-NAND שמשמשים בעיקר למכשירים כמו כוננים קשיחים ומצלמות. אינטל, שמייצרת זיכרונות עשרות שנים, שוקלת כבר זמן מה לצאת מהעסק בצל נפילת המחירים של זיכרונות פלאש. בין השאר, השוק הושפע לרעה ממלחמת הסחר ומנסיונות אמריקאיים לצמצם יצוא לחברות סיניות. עם זאת, ב"וול סטריט ג'ורנל" ציינו כי אנליסטים צופים כי בשנים הקרובות שוק הזיכרונות יהיה חזק, בגלל הצורך באחסון דאטה.

אינטל נסחרת לפי שווי של 232 מיליארד דולר, לאחר שמחיר המניה שלה ירד ב-9% מתחילת השנה, תשואת חסר משמעותית לעומת מדד נאסד"ק שעלה ב-30%. החברה תפרסם את תוצאות הרבעון השלישי שלה ביום חמישי הקרוב, לאחר סגירת המסחר. האנליסטים צופים כי הכנסות החברה יירדו ב-5% לעומת הרבעון המקביל ויסתכמו ב-18.2 מיליארד דולר. עם זאת, בסיכום שנתי תציג החברה צמיחה של 4%, כך לפי תחזיות האנליסטים.