היסטוריה: מסדרון נפט חדש יחבר את איחוד האמירויות וסעודיה עד לאירופה דרך אילת

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת קצא"א חתמה על מזכר הבנות מחייב עם חברת MED-RED להפעלת גשר יבשתי לשינוע נפט בין הים התיכון לים האדום • התוכנית מבוססת על שימוש בתשתיות הולכת הנפט והתזקיקים של קצא"א מאילת לאשקלון ובכיוון ההפוך

סגן יו"ר  National Holding  ו- Petromal, עבד אחמד, ומנכ"ל קצא"א, איציק לוי. מאחוריהם מימין לשמאל: סגן יו"ר דירקטוריון רד-מד, פוגל, שר המדינה האמירתי לעניינים כלכליים, אלטאייר, שר האוצר האמריקאני, נוצ'ין, יו"ר קצא"א, כלפון, מנכ"ל רד-מד, אלפר / צילום: קצא"א
סגן יו"ר National Holding ו- Petromal, עבד אחמד, ומנכ"ל קצא"א, איציק לוי. מאחוריהם מימין לשמאל: סגן יו"ר דירקטוריון רד-מד, פוגל, שר המדינה האמירתי לעניינים כלכליים, אלטאייר, שר האוצר האמריקאני, נוצ'ין, יו"ר קצא"א, כלפון, מנכ"ל רד-מד, אלפר / צילום: קצא"א

חברת קצא"א חתמה לפני זמן קצר על מזכר הבנות מחייב עם חברת MED-RED להפעלת גשר יבשתי לשינוע נפט בין הים התיכון לים האדום. בטקס החתימה שנערך באבו דאבי השתתפו שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, שר המדינה האמירתי לעניינים כלכליים, עביד חמיד אלטאייר, סגן יו"ר National Holding ו Petromal, השאם עבד אחמד,שליח נשיא ארה"ב למזרח התיכון, אבי ברקוביץ, ואנשי עסקים ישראליים ואמרתים.

התוכנית מבוססת על שימוש בתשתיות הולכת הנפט והתזקיקים של קצא"א מאילת לאשקלון ובכיוון ההפוך באופן שמאפשר לקצר את משך השינוע וחוסך את דמי המעבר היקרים בתעלת סואץ.

מחברת קצא"א נמסר כי שיתוף הפעולה מהווה בשורה לשוק האנרגיה העולמי, שכן הוא מציע למפיקות הנפט וליצרניות את הדרך הקצרה, היעילה והחסכנית ביותר לשינוע נפט ומוצריו מהמפרץ הערבי לאזורי הביקוש במערב, וכן מקרב את השווקים במזרח הרחוק ליצרניות הנפט באזור הים התיכון והים השחור.

יו"ר קצא"א, ארז כלפון / צילום: קצא"א
 יו"ר קצא"א, ארז כלפון / צילום: קצא"א

יו"ר קצא"א, ארז כלפון, אמר במהלך הטקס: "זהו הסכם היסטורי, שמגדיל את שיתופי הפעולה של קצא"א עם שחקנים אזוריים ובינלאומים. אין ספק, שלהסכם זה ישנה חשיבות גדולה למשק הישראלי, גם בפן הכלכלי וגם בפן האסטרטגי, כאשר מדובר על השקעות משותפות לטווח הרחוק". גם מנכ"ל קצא"א איציק לוי השתתף בטקס.

תגובת מאיה יעקבס, מנכ"לית צלול: "הסכם קצא"א עם מדינות המפרץ על הפיכת ישראל לתשתית העברת נפט מהמפרץ לאירופה הינה בגדר סכנת מוות למפרץ אילת, לשונית האלמוגים וענף התיירות של העיר. החתימה המהירה על ההסכם, ללא מעורבות המשרד להגנת הסביבה, ללא תסקירים וחוות דעת וללא בחינה של הסיכונים הכרוכים בכך הינה הוכחה לצורך הדחוף בפירוק קצא"א, הפועלת תוך החרגה מחוקי סביבה ושקיפות, מאינטרסים כספיים בלבד. המרדף אחר הנפט של מדינות המפרץ יוביל אותנו לאסון וודאי. במקום לרוץ אחר מקורות האנרגיות של האתמול, כסף מזוהם באסונות סביבתיים ובריאותיים, יש להבטיח חזק ובריא לאדם ולטבע. ללא כל אלה, ההסכם המדיני שנחתם עם מדינות ערב יוביל לפגיעה כה אנושה באינטרס הציבורי בישראל"