סלקום קיבלה רישיון הפעלה לדור החמישי ומתחילה בשיווק תוכניות

החברה מצטרפת להוט מובייל ותמנע מלקוחות שלא הצטרפו לתוכנית ייעודית לגלוש ברשת החדשה • התוכנית המובילה שתשווק: 49.9 שקל לחודש עם 500 גיגה גלישה

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי, גלובס
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי, גלובס

חברת סלקום קבלה היום רישיון להפעלת רשת דור חמישי. החברה הודיעה על תוכניות השיווק החדשות שלה במסגרתן לא יתאפשר לגלוש בדור החמישי ללא תוכנית ייעודית. המשמעות היא שגם לקוחות שרוכשים טלפון תומך באופן פרטי, לא יוכלו לגלוש ברשת במסגרת החבילה הנוכחית שלהם והם יידרשו להצטרף לתוכנית המתאימה, שכמובן תגיע עם מחיר גבוה יותר. בכך סלקום מצטרפת להוט מובייל שהייתה החברה היחידה בשוק שהגבילה את השימוש ברשת הדור החמישי למנויים שמצטרפים לתוכנית תואמת בלבד. פרטנר, פלאפון ואקספון הן החברות היחידות שכרגע לא מגבילות את השימוש ברשת החדשה ולקוחות בדור הרביעי הנוכחי יכולים עם רכישת מכשיר תומך לגלוש ברשת החדשה.

התוכנית של סלקום אטרקטיבית ונראה שהחברה עשתה היטב שיעורי בית בהשוואה למתחרותיה הגדולות שהקדימו אותה בהשקת תוכניות. יחד עם זאת נראה שאקספון נכון לעכשיו נשארת החברה הכי זולה בשוק גם בדור החמישי.

במסגרת התוכנית סלקום מציעה חבילת גלישה בנפח של 500 גיגה וכן 5,000 דקות שיחה והודעות, ו-500 דקות שיחה מישראל למגוון יעדים בחו"ל, במחיר חודשי של 49.9 שקל. חבילה נוספת עם חבילת גלישה בנפח של 500 גיגה וכן 5000 דקות שיחה והודעות, ו-500 דקות שיחה מישראל למגוון יעדים בחו"ל, הכוללת גם את שירות סלקום טיוי במובייל, המאפשר צפייה באלפי תכנים, סדרות וסרטים, במחיר חודשי של 59.9 שקל. החברה הודיעה גם שלא תגבה דמי מעבר בין התוכניות.

אבי גבאי מנכ"ל סלקום נפגש היום עם שר התקשורת יועז הנדל וקיבל ממנו את הרישיון. החברה צפויה להשלים עד סוף השנה פריסת 250 אתרים ברשת החדשה. גבאי אמר בחודשים האחרונים שדרגה סלקום את ליבת הרשת ופרשה את האנטנות בתחום התדר 3.5 גיגה הרץ המשמש לטכנולוגיית הדור ה-5, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. על כן, לקוחות עם טלפונים התומכים בדור 5 יוכלו לגלוש על גבי הרשת החדשה באזורי הכסוי בעשרות ישובים ברחבי ישראל. בין הישובים בהם יהיו אזורי כיסוי של רשת דור 5 בימים הקרובים, ניתן למנות את: אור יהודה, אזור, אשדוד, באר טוביה, באר שבע, בני ברק, ועוד יישובים רבים.