הצבע הטרי של מורי ארקין: השקיע 10% מסבב ההשקעה הנוכחי בפיטולון

וגם: אריאל זוואנג היא המנכ"לית הבאה של ארגון הג'וינט העולמי • השיחה

מורי ארקין, בעבר בעלי אגיס והיום משקיע בתחומים שונים בדגש על ביומד, השקיע חצי מיליון דולר בחברת צבעי המאכל הטבעיים פיטולון, כחלק מסבב השקעה בהיקף של כ-5 מיליון דולר שבו משתתפת גם שותפות מילניום פודטק שהונפקה בבורסה לאחרונה.

פיטולון הוקמה ב-2018 כשיתוף פעולה בין מכון ויצמן וקבוצת טרנדלייס וקיבלה השקעה גם מקבוצת CBG של המיליארדר הבריטי וינסנט צ'ינגוויז. החברה פיתחה צבעי מאכל טבעיים על בסיס תהליכי תסיסה של שמרים. כיום צבעי מאכל טבעיים מופקים בדרך כלל מתמציות צמחים, אך התהליך יקר ומורכב, ובמהלכו עלולים להישאר טעמי לוואי, הצבע דוהה והתהליך הוא גם בזבזני מבחינת איכות הסביבה. צבעי מאכל סינטטיים מופקים מתמציות נפט. פיטולון הצליחה להנדס גנטית את השמרים, כך שהם יהיו אלה שיפיקו את הצבע.

מנצח הזהב

אריאל זוואנג היא המנכ"לית הבאה של ארגון הג'וינט העולמי. היא תחליף את דיוויד שחיזר שכיהן בתפקיד כשלוש שנים, ובחר לשוב לעבוד בפקולטה למשפטים באוניברסיטת קולומביה. זזואנג (57), מכהנת היום כמנכ"לית ארגון Safe Horizon, ותיכנס לתפקידה החדש ב-2 בינואר 2021.

אריאל זוואנג / צילום: ארגון Safe Horizon
 אריאל זוואנג / צילום: ארגון Safe Horizon

רן מרום מונה למנכ"ל חברת התחבורה הציבורית מטרופולין. בחמש השנים האחרונות שימש מרום כמנכ"ל לאופר תעופה GHI, ולפני כן מילא תפקידים פיננסיים במיקרוסופט ורד-בינת, והיה חבר בצוות ההקמה של הלוויין עמוס 1 בתעשייה האווירית. בעת האחרונה מילא את תפקיד המנכ"ל ערן כץ, יו"ר החברה. 

חדשות טובות

ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים, דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, מובילים יחד עם מנכ"לים ומנכ"ליות שונים במשק, מודל לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה תחת אתגרי נגיף הקורונה.