ד"ר אפרת שפר, נשיאת פיליפס: "עד היום לא נדבק אצלנו אפילו עובד אחד"

איך מכפילים את התפוקות כשבתי החולים משוועים לעוד ועוד סורקי CT? • נשיאת פיליפס ישראל מספרת על ההתמודדות של החברה בתקופת הקורונה: "יש לנו הרבה אתגרים בתקופה הזו. יש פה גם הזדמנות"

ד"ר אפרת שפר, נשיאת פיליפס ישראל / צילום: סטודיו שלמה שהם
ד"ר אפרת שפר, נשיאת פיליפס ישראל / צילום: סטודיו שלמה שהם

ד"ר אפרת שפר, נשיאת פיליפס ישראל, איך עוברים עליכם ימי הקורונה? מה ההתמודדות העיקרית?
"כחברה שמתמחה במוצרים בתחום הטכנולוגיה הרפואית וניצבת בצומת שבין מערכת הבריאות למערכת הכלכלית, יש לנו הרבה אתגרים בתקופה הזו. יש פה גם הזדמנות: גידול הצריכה של סורקי ה-CT בעולם.

"פיליפס הבינלאומית ביקשה מאיתנו להכפיל את התפוקות. גם ארגוני הפיתוח וגם מערכות הייצור התבקשו להאיץ תהליכים, תוך כדי התמודדות עם נוהלי העבודה החדשים של תקופת הקורונה. היינו צריכים להתמודד עם גיוס והכשרה של כ-140 עובדים, עם עבודה מהבית, עם קשר בין הצוותים השונים ועם הגנה על העובדים באתרי הייצור שלא יידבקו".

אז מה עשיתם?
"לנושא האחרון - אנחנו מאוד פדנטים ו'יקים' בנושא הזה, יותר מחמירים מאשר מדינת ישראל, וזה הוכיח את עצמו. עד היום לא נדבק אצלנו אפילו עובד אחד.

בין היתר, הקמנו צוות מולטי-דיסציפלינרי שעובד עם הגופים השונים שאנחנו עובדים מולם, התעשיינים והממשלה. הצוות שומע מה הדרישות ומה הרגולציות, דואג שנעמוד בהן, מנחה אותנו ומשקיע זמן בניהול האופרציה. זה מאמץ גדול, אבל אנחנו יוצאים ממנו מחוזקים.

"למדנו להיות ארגון גמיש ולהתלכד, וזה לא פשוט עם 1,700 עובדים שמפוזרים במקומות שונים בארץ. ראינו הרבה התגייסות ומחויבות ומחשבה על הלקוח, שבמקרה שלנו זה בעיקר בתי החולים, והם עומדים בלחץ מאוד גדול. לכן התגייסנו לעזור איפה שרק אפשר.

בין היתר, קרן פיליפס תרמה 18 מכשירי אולטרסאונד ניידים שייצרנו, מהמתקדמים בעולם, עם טבלט. המכשיר הזה מאפשר לרופא לקרוא תמונות רדיולוגיות גם מהבית, מה שמאוד עוזר להתמודד עם סיבוכים של מחלת הקורונה.

"היה לנו חשוב להראות לפיליפס הבינלאומית שהסניף בישראל מתפקד היטב למרות המשברים. היינו גאים להודיע להם שעמדנו בכל היעדים".