"כמו בטקסס": הדר גולדמן רכש חווה סולארית בכפר הירוק ב-20 מיליון דולר

וגם: חדוה בר הצטרפה לדירקטוריון חברת האשראי החוץ בנקאי מימון ישיר • השיחה

גגות החווה הסולארית, בעיגול: הדר גולדמן / צילום: שלומי יוסף, גלובס
גגות החווה הסולארית, בעיגול: הדר גולדמן / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הפרסומאי בדימוס ומשקיע הנדל"ן בהווה (ולפרקים גם הכריש) הדר גולדמן, משקיע עתה באנרגיה ירוקה ובמערכות סולאריות על גגות - ולא רק בארה"ב, שם עיקר עיסוקו. גולדמן רכש חווה סולארית הממוקמת בכפר הירוק, בכ-20 מיליון דולר. העסקה נחתמה לפני כחודש. 

החווה, הממוקמת בסמוך לצומת גלילות, הוקמה במהלך חמש השנים האחרונות בשיתוף הכפר הירוק וחברת הפרויקטים "עופר שטיינברג מערכות סולאריות" ונמסר כי היא מספקת "חשמל נקי לחברת החשמל ולכפר הירוק במסגרת חוזה עד שנת 2043 לפחות".

המערכות הסולאריות הממוקמות על הגגות הן מבית סולארדג' והחווה, בשטח כולל של 40 אלף מטר, מיועדת להגיע ליכולת ייצור של 10 מגה וואט. כאמור, העסקה מוערכת בכ-20 מיליון דולר, והיא מומנה באמצעות גולדמן השקעות, חברת ההשקעות של הדר גולדמן ובאמצעות בנק הפועלים. גולדמן השקעות מחזיקה ומנהלת מתחמי דיור למגורים בארה"ב. את הרכישה ואת הכיוון החדש, מסביר גולדמן בכך שהיא משתלבת באסטרטגיה להפוך את כל נכסי הנדל"ן של החברה לאוטונומיים מבחינה אנרגטית. כך, למשל, "מתחמי המגורים של החברה בטקסס שטופת השמש מתאימים במיוחד לתפעול באמצעות אנרגיה סולארית".

גולדמן מסר כי "חוות סולאריות דומות מאוד לנדל"ן מניב מבחינת מבנה העסקה וניהול המימון". גולדמן, מוכר בענף כדמות "צבעונית", בעיקר בשל הנטייה להמציא עצמו בכל פעם מחדש. את הקריירה שלו הוא החל כאיש פרסום בתחילת שנות ה-90 במשרד זרמון גולדמן (ומוזיקאי לעת מצוא), ובעשור האחרון הוא מתמקד בעסקי הנדל"ן בדגש על ארה"ב, לצד הופעות טלוויזיוניות פה ושם - דוגמת תוכנית "הכרישים" (של קשת 12), ובתוכנית הריאליטי גולסטאר שהופקה עבור הוט. 

מצנח הזהב

כמה חודשים אחרי סיום תפקידה של חדוה בר כמפקחת על הבנקים בבנק ישראל, באחרונה היא הצטרפה לדירקטוריון חברת האשראי החוץ בנקאי מימון ישיר.

מהעדכון של מימון ישיר בנושא עולה, כי עד למינויה כדירקטורית, היא "העניקה שירותי ייעוץ לחברה בסכום שהינו זניח לחברה", בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים.

מלבד הייעוץ שהעניקה בחודשים האחרונים למימון ישיר, שבשליטת קבוצת צור של משפחת שנידמן, בר מספקת מאז חודש מאי שירותי ייעוץ גם לחברת האינטרנט וויקס.

בר כיהנה כמפקחת על הבנקים מאז שנת 2015 ועד חודש מאי האחרון, וקודם לכך שימשה כמנהלת הסיכונים הראשית של בנק לאומי.

אביב לוי

חדוה בר  / צילום: איל יצהר, גלובס
 חדוה בר / צילום: איל יצהר, גלובס

חדשות טובות

למען קירוב לבבות, תערוך הקריה האקדמית אונו סדרת מפגשי זום פתוחה ומותאמת גם לקהל החרדי, בהובלתם של העו"ד הקהילתי פרופ' יובל אלבשן, וחוקר החברה החרדית ד"ר חיים זיכרמן.