הקורונה פגעה בעסקיה של אינטל: המניה צונחת בחוזים

עלייה מפתיעה בהכנסות ממחשבים אישיים הצליחה לפצות על חולשה בתחום הדאטה סנטרים • אינטל סיימה את הרבעון עם הכנסות של 18.3 מיליארד דולר, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל

בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: Steve Marcus, רויטרס
בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: Steve Marcus, רויטרס

רבעון נוסף, אכזבה נוספת: חברת אינטל אמנם הציגה תוצאות דומות לתחזיות האנליסטים, אך זאת הסתכלות מתעתעת, שכן הקורונה פגעה משמעותית בחלק מפעילויותיה. המעבר ללמידה ועבודה מרחוק אמנם הוביל לתוצאות טובות מהצפוי בתחום הענן והמחשבים האישיים (ה-PC), אך פעילות הדאטה סנטרים רשמה חולשה. בעקבות התוצאות, מניית החברה צונחת לאחר המסחר ב-10%, לאחר שמתחילת השנה איבדה המניה 9%. הנאסד"ק, לשם השוואה, עלה ב-28% בתקופה זו.

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-18.3 מיליארד דולר, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל, ו-100 מיליון דולר מעל לתחזיות. החברה גם העלתה את התחזית השנתית, אך לא באופן משמעותי, ותצמח ב-4.6%, שתי עשיריות האחוז יותר מאשר תחזית האנליסטים. בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 6.3 מיליארד דולר, ירידה של 26% לעומת הרבעון המקביל. הרווח המתואם למניה עמד על 1.11 דולרים, סנט מעל תחזיות האנליסטים, ו-22% פחות מהרבעון המקביל. התזרים מפעילות עמד על 8.2 מיליארד דולר והחברה חילקה דיווידנד של 1.4 מיליארד דולר.

הפעילות של אינטל מורכבת משתי פעילויות עיקריות - המחשבים האישיים (ה-PC) והדאטה. פעילות ה-PC עקפה את התחזיות והציגה הכנסות של 9.85 מיליארד דולר, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל. האנליסטים ציפו להכנסות של 9.1 מיליארד דולר.

פעילות הדאטה מורכבת מהדאטה סנטרים, שרשמה הכנסות של 5.9 מיליארד דולר, ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 6.2 מיליארד דולר, ופעילות זו הפתיעה לרעה, למרות גידול של 15% בפעילות הענן לאור המעבר לעבודה ולמידה מרחוק. באינטל ציינו כי הקורונה והחולשה הכלכלית השפיעו על הפעילות של שוק האנטרפרייז והשוק הארגוני, וההכנסות מהן ירדו ב-47%, לאחר שבשני הרבעונים האחרונים נרשמה צמיחה של יותר מ-30%. מובילאיי רשמה הכנסות של 234 מיליון דולר, עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל.

המגפה הכבידה גם על פעילות ה-IoT (ה"אינטרנט של הדברים"), שהכנסותיה ירדו ב-33%, ועל עסקי הזכרונות, שההכנסות שלהם ירדו ב-11% והסתכמו ב-1.15 מיליארד דולר, 350 מיליון דולר מתחת לתחזיות.

השבוע הודיעה אינטל על מכירת יחידת שבבי הזיכרון שלה לחברת Hynix הדרום קוריאנית תמורת 9 מיליארד דולר. חטיבת שבבי הזיכרון של אינטל מייצרת את שבבי ה- NAND שמשמשים בעיקר למכשירים כמו כוננים קשיחים ומצלמות. אינטל, שמייצרת זיכרונות עשרות שנים, שוקלת כבר זמן מה לצאת מהעסק בצל נפילת המחירים של זיכרונות פלאש.

אינטל אכזבה גם בדוחות הקודמים, כשעדכנה על עיכוב של שנה בייצור שבבים שמבוססים על טכנולוגיית 7 ננו מטר, זאת לאחר שכבר נרשמו עיכובים במועד המעבר לטכנולוגיה החדשנית. "בעולם מושלם סדר העדיפויות שלנו היה ממוקד במוצרים מובילים שמיוצרים באמצעות ההליכים שלנו, כך שיכולנו ליהנות מיתרונות היותנו מפעל ייצור, אולם המיקוד שלנו הוא על מוצרים מובילים. לכן, ככל שמדובר על הצורך לבחון טכנולוגיית ייצור של גורם אחר, ואנו מתייחסים לכך כתוכנית מגירה, נהיה מוכנים לעשות זאת", מסר אז המנכ"ל בוב סוואן.