מכבי חיפה הוזמנה למשחק ידידות באבו דאבי

מכבי חיפה הוזמנה לשחק נגד מועדון הכדורגל אל עין מאבו דאבי, הנחשב למועדון הכדורגל המוביל באיחוד אמירויות ולאחד ממועדוני הכדורגל החזקים באסיה • נשיא מכבי חיפה רמז כי למהלך עשויה להיות התפתחות גם במישור העסקי של הקבוצה

שחקני מכבי חיפה / צילום: איל יצהר, גלובס
שחקני מכבי חיפה / צילום: איל יצהר, גלובס

קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה הוזמנה למשחק ידידות נגד מועדון הכדורגל אל עין מאבו דאבי, הנחשב למועדון הכדורגל המוביל באיחוד אמירויות ולאחד ממועדוני הכדורגל החזקים באסיה.

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר פרסם הודעה ולפיה, החיפאים ייסעו למשחק שייקרא 'משחק השלום', באבו דאבי נגד המועדון המקומי. למהלך עשויה להיות התפתחות גם במישור העסקי, ושחר רמז על מעורבות של האמירתיים בבעלות על הקבוצה החיפנית.

שחר כתב כי קבוצתו תשמח לשחק באבו דאבי ולארח את המועדון מאיחוד האמירויות בחיפה. מועדי המשחקים יקבעו בהמשך, לפי הלו"ז של שני המועדונים בליגות ובטורנירים הבינלאומיים.

שחר הוסיף כי "תמיד האמין שדרך הספורט אפשר לפתח יחסים ידידותיים. בעוד מספר ימים נחתום על מזכר ההבנות בין שני המועדונים על מנת ליצור מערכת יחסים שתכלול שיתופי פעולה הן בצד הספורטיבי והן בצד העסקי".

בחודשיים שחלפו מאז ההכרזה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות עלו ידיעות על רכישה אפשרית של קבוצות ישראליות על ידי משקיעים מהאמירויות. בין הקבוצות שהוזכרו היו ביתר ירושלים והפועל תל אביב.

מהלך ספורטיבי אחד כבר התרחש - השחקן הישראלי דיא סבאע, עבר מקבוצת R&F גואנז'ו שבה שיחק גם ערן זהבי, לקבוצת אל נאסר מדובאי, יריבתה המושבעת של אל עין ביליגה האמירתית.

במשחק הידידות עם מכבי חיפה מעורבים מהצד האמירתי, מוחמד בין טאלוב אל דאראי - יו"ר חברת "Al Ain club השקעות" שהיא הבעלים של מועדון הכדורגל, וד"ר מאטאר אל דארמקי, יו"ר מועדון הכדורגל "אל עין". את הקשר ביניהם יצר זאב קריצ'בסקי, המנכ"ל והמייסד של חברת WE TOP EVENTS, העוסקת בארגון אירועי ספורט.