משרד הפרסום ראובני פרידן מקים סוכנות דיגיטל עצמאית

הסוכנות החדשה תיקרא ARLO על שם רחוב ארלזורוב בתל אביב שבו שוכן המשרד • בהתאם למגמה בשוק הפרסום, הסוכנות החדשה תנסה לבסס את יכולותיה על שילוב של קריאטיב ואסטרטגיה מצד אחד ויכולות טכנולוגית מבוססות תוצאות מהצד השני

מימין: ניב חורש, משה ראובני, אודי פרידן, זיו קורן / צילום: איל יצהר
מימין: ניב חורש, משה ראובני, אודי פרידן, זיו קורן / צילום: איל יצהר

הניסיון לחיבור של מהלכים קריאייטיבים עם תהליכים דיגיטליים מבוססי תוצאה מגיע גם למשרד הפרסום ראובני פרידן: המשרד מקים חברה בת עצמאית תחת השם ARLO -מחווה לשם הרחוב ארלוזרוב שבו יושב המשרד - שאמורה לנסות לשלב בין שני התחומים.

כמו כל משרדי הפרסום גם ראובני פרידן ניסו בשנים האחרונות להרחיב את אחיזתם בתחום הדיגיטל שתופס חלק הולך וגדל בעוגת הפרסום, אך כמו רוב המשרדים העיסוק בדיגיטל נעשה באמצעות מחלקות מתמחות בתוך המשרד.

עתה, מנסים בראובני לבצע מהלך מרחיק לכת יותר ולצורך הקמת המשרד גויסו אנשי דיגיטל ופרסום בולטים ונחשבים שאמורים לייצר שדרה ניהולית משמעותית במשרד החדש. לא פחות חשוב מכך - ניב חורש, שחולק את ניהול משרד הפרסום יחד עם זיו קורן, ייקח חלק משמעותי בניהול המשרד החדש ויותיר חלק משמעותי מניהול ראובני פרידן על כתפיו של קורן.

הדמות המשמעותית שגויסה לצורך הקמת ARLO הוא יניב פרטוש שכיהן כסמנכ"ל לקוחות במשרד הדיגיטל GO אינטראקטיב מקבוצת אדלר חומסקי ועזב לאחר שש שנים שבהן ניהל את הלקוחות האסטרטגיים של הסוכנות.

גיוס נוסף הוא אבישי יצחק שעזב את סלוצקי תקשורת לאחר 8 שנים, בהן בנה באמצעות הדיגיטל מותגי תוכן מובילים.

מצד ראובני פרידן יצטרף למשרד החדש רועי גוטמן, שכיהן בתפקיד מנהל הארט של ראובני פרידן ב-10 השנים האחרונות ומונה כסמנכ"ל קריאייטיב של החברה החדשה.

בין קריאייטיב ואסטרטגיה לטכנולוגיה

עד לפני זמן לא רב התאפיין ענף הפרסום בשני זנים של משרדי פרסום: משרדים שהיתרון שלהם נעוץ ביכולות קריאייטיב ואסטרטגיה (בכך נכללים גם משרדי הדיגיטל שצמחו עם השנים) ומשרדים שהיתרונות שלהם הייתה בתפישה הטכנולוגית - עיין ערך קיי לוג'יק או GO אינטראקטיב.

המפרסמים נפלו בתקופה מסוימת בקיסמן של החברות מוטות הטכנולוגיה ואילצו את משרדי הפרסום להיכנס גם לתחום הזה, אולם בהדרגה החלו כולם להפנים שגם לחברות הטכנולוגיה צריך להכניס אנשים שמבינים קריאייטיב ואסטרטגיה ומסוגלים לא רק להביא באמצעים החדשים את המסר לאדם הנכון, אלא גם להביא לו את הסיפור הנכון.

את ניצני מגמת השילוב אפשר היה לראות בחודשים האחרונים: ביוניבסל דיגיטל - זרוע הדיגיטל של קבוצת מקאן  - הוקמה מחלקת the Factory שאמורה לצקת לתוך ה'מכונה' את היכולות הקריאייטיביות. בהמשך רכשה קבוצת קי לוג'יק שמזוהה בעיקר עם פרסום מבוסס תוצאות וטכנוולגיה את חברת הדיגיטל "החוליגנס" שמתמחה בקריאייטיב.

עתה בראובני פרידן מקווים שהצעת הערך של ARLO digital תהיה מבוססת על שילוב בין יכולות קריאיטיב ואסטרטגיה ברמה של ראובני פרידן, עם יכולות ניהול מדיה, אנליזה, דאטה וטכנולוגיה ברמה של סוכנויות דיגיטל מובילות.

ניב חורש, מנכ"ל ARLO digital, מסר כי "בשנים האחרונות האתגר הדיגיטלי מעסיק את ראובני פרידן, ואותי באופן אישי, יותר מכל. ביצענו תהליך הטמעה מוצלח שהפך את המשרד לדיגיטלי והביא לגידול של 300% בהיקף הפרסום שלנו בדיגיטל תוך חמש שנים.
"בשנה האחרונה זיו ואני זיהינו שחברות הדיגיטל המובילות בארץ מבוססות רק על יכולות ניהול מדיה ונטולות יכולת גבוהות של אסטרטגיה וקריאייטיב. לכן החלטנו להקים חברת דיגיטל עצמאית עם זרוע מדיה ברמה הגבוהה ביותר בארץ, שהקריאיטיב הוא חלק אינטגרלי מהצעת הערך שלה.
"ב-ARLO digital נוכל לספק ללקוחות מעטפת שירותים מלאה אשר תרכז תחת קורת גג אחת את העבודה שכיום מפוצלת בין משרד הפרסום וסוכנות הדיגיטל".