AMD מתחזקת בעולם הדאטה סנטרים: רוכשת את זיילינקס תמורת 35 מיליארד דולר

התשלום בעסקה מתבצע במניות, בפרמיה של 25% על מחיר הסגירה אתמול • הכנסות זייליניקס לא צפויות לצמוח השנה

AMD מנכ"לית ליסה סו צילום: רויטרס
AMD מנכ"לית ליסה סו צילום: רויטרס

חברת AMD הודיעה על רכישת זיילינקס (Xilinx) תמורת 35 מיליארד דולר, בעסקה שהתשלום כולו הוא במניות. מאחורי העסקה עומד ניסיון של AMD להתחזק בעולם הדאטה סנטרים, שם היא מתמודדת עם תחרות עזה מצידה של אינטל.

העסקה נעשית בפרמיה של 25% על מחיר הסגירה אתמול, אך דיווחים על העסקה פורסמו כבר לפני כשלושה שבועות דבר שהשפיע על מניות שתי החברות. זיילינקס סיימה אתמול את יום המסחר בשווי של 28 מיליארד דולר, לאחר שמחיר המניה שלה עלה ב-20% מתחילת השנה. כל בעל מניות של זיילינקס יקבל 1.74 מניות של AMD בעבור כל מניית זיילינקס שברשותו. בשתי החברות מצפים כי העסקה תיסגר עד סוף השנה הבאה.

זיילינקס מפתחת שבבים שניתנים לתכנות, וכך ניתן למשל לשנות את התפקוד שלהם או לשפר אותם לאחר הייצור. בשנים האחרונות החברה מגדילה את פעילותה בתחום הדאטה סנטרים, ואף ניהלה מגעים לרכישת מלאנוקס הישראלית, לפני שזו נמכרה לאנבידיה. המתחרה הגדולה שלה, Altera, נמכרה לאינטל ב-2015 תמורת 16.7 מיליארד דולר.

שתי החברות מציינות בהודעה לעיתונות כי הן יעסיקו ביחד 13 אלף מהנדסים וכי ההוצאות השנתיות שלהן על פיתוח הסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים. עוד צוין בהודעה כי השווי הנקי של הפעילות של החברה הממוזגת יעמוד על בערך 135 מיליארד דולר.

מניית AMD זינקה מתחילת השנה ב-80% ושווי החברה עומד על 96 מיליארד דולר.  האנליסטים צופים כי ההכנסות השנתיות שלה יסתכמו ב-8.9 מיליארד דולר, עלייה של 32% לעומת השנה שעברה. הכנסות זיילינקס לא צפויות לצמוח השנה, כך על פי תחזיות האנליסטים, שצופים כן יירדו השנה ב-3% ויסתכמו ב-3.1 מיליארד דולר.