הסייבר הישראלי ממשיך לייצר ענקים: ורוניס בשווי של 3.7 מיליארד דולר

גם לאחר זינוק של 130% מהשפל של הקורונה - באופנהיימר העלו את מחיר היעד למניה לפרמיה של 27% על מחיר השוק

אבטחת סייבר/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אבטחת סייבר/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

 

למניית חברת הסייבר ורוניס (Varonis) יש עוד לאן לשאוף, גם אחרי שנסקה במאות אחוזים מאז השפל שרשמה לפני כארבע שנים. כך סבורים באופנהיימר ביחס למניית חברת הטכנולוגיה הישראלית שנסחרת בוול סטריט.

ורוניס הונפקה כבר לפני למעלה משש שנים ונסחרת כיום בשווי של כ-3.7 מיליארד דולר, אחרי עלייה של כ-130% במחיר המניה מאז השפל השנתי שאליו צנחה עם פרוץ משבר הקורונה בחודש מרץ. לפני שבועיים המניה כבר הגיעה לשיא כל הזמנים, כמעט 130 דולר, אך נחלשה מאז. עם זאת, בהשוואה למחיר השפל שבו נסחרה בתחילת 2016 - כ-13.6 דולר בלבד - מדובר בתשואה של 750%.

בבנק ההשקעות אופנהיימר פרסמו השבוע התייחסות למניה לאחר פרסום הדוחות הכספיים של ורוניס, ובה העלו את מחיר היעד שלהם מ-125 דולר ל-148 דולר - פרמיה של 27% מעל מחיר המניה הנוכחי, בהמלצת "תשואת יתר".

ורוניס מספקת פתרונות לאבטחת סייבר ולניתוח המידע שעובר בארגונים. החברה, שהוקמה ב-2005 על-ידי המנכ"ל יקי פייטלסון ואוהד קורקוס, מציינת שהיא חלוצה בתחום האבטחה והאנליטיקה וכי היא "נלחמת בקרב אחר מזה של חברות אבטחת הסייבר הקונבנציונליות", ומתמקדת בהגנה על המידע הארגוני, בשרתי הארגון או בענן: קבצים ומיילים רגישים, מידע חסוי על לקוחות, פציינטים או עובדים, נתונים פיננסיים, קניין רוחני ותוכניות אסטרטגיות. נכסי דאטה הם הכי חשובים והכי רגישים בכלכלה הגלובלית", נכתב באתר החברה. "בממוצע, 20% מהמידע הארגוני נגיש לכל עובד. ב-70% מההתקפות עוברים חודשים עד שנים עד שהן מתגלות". לדבריהם, הפתרון של ורוניס מוודא בזמן אמת שרק מי שצריך מקבל גישה למידע.

ברבעון השלישי, ההכנסות צמחו ב-17% לעומת הרבעון המקביל, ל-76.8 מיליון דולר. מתחילת השנה ההכנסות הסתכמו ב-197 מיליון דולר, צמיחה של 8.7%. עיקר הצמיחה מגיע מתחום מכירת המנויים; ורוניס הודיעה לפני קרוב לשנתיים על מעבר ממודל של מכירת רישיון תמידי ללקוח, למודל של מנויים (כלומר הכנסות חוזרות), ובהתאם ההכנסות ממנויים צמחו ברבעון ב-89% ל-44.1 מיליון דולר ומתחילת השנה הצמיחה הייתה של 118%, ל-98.5 מיליון דולר. מנגד, ההכנסות ממכירת רישיונות תמידיים כמעט התאפסו (כצפוי), עם ירידה של 95%-97% ברבעון ומתחילת השנה. סגמנט הכנסות נוסף הוא תחזוקה ושירותים, שבו נרשמה ירידה חד-ספרתית והוא הסתכם ברבעון ב-32.3 מיליון דולר ומתחילת השנה ב-98 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ורוניס אינה רווחית ורשמה הפסד נקי של 19.2 מיליון דולר ברבעון ו-75 מיליון דולר מתחילת השנה. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות שבראשן האופציות לעובדים, החברה עברה לרווח לראשונה מאז שינוי המודל העסקי, וסיימה את הרבעון עם רווח נקי של 2.1 מיליון דולר לעומת הפסד של 4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

באופנהיימר ציינו כי המנויים מהווים נתח של 99% ממכירות רישיונות התוכנה, לעומת 74% לפני שנה, וכי 77% מהלקוחות רוכשים יותר משני מוצרים שונים שלה.

במקביל הודיעה ורוניס על רכישת הסטארט-אפ הישראלי Polyrize בסכום שלא דווח. לפי IVC, הסטארט-אפ גייס עד כה 5.5 מיליון דולר בלבד. זוהי הרכישה הראשונה שמבצעת ורוניס, ובבלוג באתר החברה כתב המנכ"ל פייטלסון כי מגפת הקורונה האיצה את אימוץ הענן בשל המעבר לעבודה מהבית. הוא ציין ש-Polyrize פיתחה תוכנה למיפוי וניתוח של היחסים בין משתמשים והמידע בענן ומתאמת את פעילות החשבונות.
"אנו מעודדים מהצמיחה המואצת בפעילות ורוניס כתוצאה מהמעבר למודל מנויים", כתבו כלכלני אופנהיימר והעריכו כי הרכישה תחזק את יכולות ורוניס בענן. 

חברת אבטחת הסייבר הבולטת והוותיקה ביותר מקרב הישראליות בוול סטריט היא צ'ק פוינט, שהקים ומנהל גיל שויד, ושווי השוק שלה הוא כ-16.2 מיליארד דולר. פאלו אלטו נטוורקס, שהקים ניר צוק הישראלי-לשעבר, היא בעלת שווי שוק גבוה יותר, של 21.5 מיליארד דולר. פאלו אלטו אינה נחשבת לחברה ישראלית אך יש לה פעילות בארץ והיא רכשה מספר חברות ישראליות לאורך השנים.

אחריהן בשווי השוק נמצאות החברות סייברארק וורוניס ששתיהן הונפקו לראשונה בוול סטריט ב-2014 והניבו מאז למשקיעים תשואות בשיעור תלת-ספרתי (אם כי מניית סייברארק נסחרת בחודשים האחרונים דווקא במגמה שלילית). חברה אחרת שהונפקה ב-2019 היא תופין, אשר נכון להיום הניבה תשואה שלילית של מעל 50% מאז הנפקתה.

בשנים האחרונות נרכשו שתי חברות סייבר ישראליות בולטות: אימפרבה שהקים שלמה קרמר נמכרה ב-2019 לקרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo בעסקה של 2.1 מיליארד דולר, ופורסקאוט שהקימו פרופ' חזי ישורון ושותפיו נמכרה לפני כחודשיים לקרן הפרייבט אקוויטי אדוונט תמורת 1.6 מיליארד דולר, לאחר ששווי העסקה הופחת בעקבות משבר הקורונה.