מנכ"ל דרופבוקס ישראל: "מנהלים צריכים להתרכז במשימות, בתוצאות ובתוצרים ופחות בשעות ובנוכחות"

יונתן סרוסי, מנכ"ל דרופבוקס ישראל, על אתגרי העבודה מהבית • אתגר המנכ"ל

יונתן סרוסי, מנכ"ל דרופבוקס ישראל, איך אתם מתמודדים עם הקורונה?
מיד עם תחילת המשבר התקבלה החלטה בדרופבוקס העולמית לעבור לעבוד מהבית, עד ינואר. מבחינת העבודה מרחוק, לא חווינו שינוי מהותי, כי עובדים ממרכז הפיתוח בישראל רגילים לעבוד מול מרכזי הפיתוח שלנו בארה"ב ובאירופה.

מבחינת פרודוקטיביות, כל העובדים מדווחים על יכולת זהה או גבוהה מכרגיל. הכלים שאנחנו מפתחים, סביבת עבודה משותפת לארגונים, מתחברים טוב מאוד לנושא של עבודה מבוזרת, כך שאנחנו משתמשים בכלים של עצמנו. אבל ברור שעשינו התאמות לתקופה, לעבודה מהבית, ליכולת של אנשים להתרכז.

מה למשל?
תרבות העבודה שלנו בנויה על אמון, אבל זה מקבל משנה תוקף כשפיזית לא רואים את העובדים. חשוב מאוד למעסיק להעלות את רמת האמון שלו בעובדים. להתרכז במשימות, בתוצאות ובתוצרים ופחות בדרך - מבחינת שעות ונוכחות.

האתגר המשמעותי הוא ביחס להורים עובדים. נתנו להם חופש מוחלט מבחינת שעות, ימים וימי חופשה. אנחנו מסתכלים על העובדים כשותפים לטווח רחוק, חשוב לנו לשמור עליהם לא שחוקים. זה לא פשוט, צריך המון סבלנות ופוקוס על ה־well being של העובדים.

אז מה אתם עושים?
הנהגנו למשל ימי חופש מרוכזים של כל החברה, לא על חשבון העובד. סוף שבוע ארוך של כל המרכזים בעולם, כשהאמריקאים מקבלים גם את יום שישי ואנחנו את יום ראשון. הרעיון הוא שזה יהיה חופש אמיתי, וכשתחזור לעמדה היא לא תהיה מלאה באימיילים והודעות על פעילויות שהחמצת.

עוד קושי הוא העניין החברתי. דרופבוקס מאוד מעודדת חוויה חברתית ופעילות משותפת. אכילה משותפת, יוגה במשרד. עכשיו אנחנו עושים את זה בזום: הפסקות קפה מסונכרנות של כמה צוותים יחד; בסוף כל פגישה אנחנו מפצלים את הנוכחים לשיחות יותר אישיות ברבע שעה האחרונה של הפגישה ועוד.

השראה 1

ההשראה שלי היא שחייה בבריכה. זו בשבילי הדרך הכי טובה לנקות את הראש. הרעש של המים, הפוקוס על התנועות וההתנתקות מכל ה"רעש" הפנימי והחיצוני. בסגר זה היה מאוד חסר לי.

השראה 2

 "הריקוד האחרון", הסדרה בנטפליקס על מייקל ג'ורדן, שהציגה אותו כדמות מאד כריזמטית, מחויבת ומפוקסת על תוצאות. קטונתי מההשוואה, כמובן, אבל גם אני משתדל להתפקס על מטרות ולעשות את הכי טוב שיכול להיות.