מנהיג הלייבור לשעבר ג'רמי קורבין הושעה מהמפלגה

ג'רמי קורבין, היו"ר לשעבר של מפלגת הלייבור בבריטניה, הושעה מהמפלגה לאחר תגובותיו לדוח הוועדה לשוויון וזכויות אזרח, שקבע כי מפלגת הלייבור נגועה באנטישמיות • קורבין טען מוקדם יותר: הדוח מנופח באופן דרמטי

ג'רמי קורבין, יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית / צילום: רויטרס
ג'רמי קורבין, יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית / צילום: רויטרס

מפלגת הלייבור הבריטית השעתה את מנהיגה לשעבר ג'רמי קורבין בכפוף לחקירה, זאת לאחר תגובותיו לדוח הוועדה לשוויון וזכויות אזרח שהתפרסם היום (ה') בבריטניה.

דובר המפלגה מסר: "לאור תגובותיו היום וכשלונו לחזור בו מיד לאחר מכן, מפלגת הלייבור השעתה את ג'רמין קורבין בכפוף לחקירה".

מוקדם יותר, בתגובה לדוח הוועדה לשוויון וזכויות אזרח שמצא כי מפלגת הלייבור הייתה אחראית ל"מעשים לא חוקיים", קורבין טען כי "מימדי הבעיה הוגדלו באופן דרמטי ע"י יריבנו בשל סיבות פוליטיות".

מנהיג מפלגת הלייבור לשעבר כתב בחשבונות המדיה החברתית שלו: "כל מי שטוען שאין אנטישמיות במפלגת הלייבור טועה. ברור שיש, כמו שיש בכל החברה, ולפעמים היא מושמעת ע"י אנשים שחושבים שהם השמאל. חברים יהודים במפלגה שלנו ובאוכלוסיה ככלל צדקו כשהם ציפו מאיתנו להתמודד עם האנטישמיות, ואני מצטער שזה לקח יותר זמן ממה שאמור כדי להוביל לשינוי".

קורבין המשיך בדבריו והאשים את יריביה של המפלגה: "אנטישמי אחד הוא אחד יותר מדי, אך מימדי הבעיה הוגזמו באופן דרמטי מסיבות פוליטיות ע"י יריבנו מפנים ומחוץ למפלגה, וגם ע"י התקשורת. השילוב הזה פגע ביהודים ואין שיחזור שנית אי פעם. אני מקווה בכנות כי היחסים עם הקהילות היהודיות יוכלו להיבנות מחדש ושנתגבר על הפחדים. אני אמנם לא מקבל את כל ממצאי הדוח, אך אני סמוך ובטוח שכל המלצותיו ייושמו במהרה כדי שנוכל להתקדם מהתקופה הזו".

מנהיג מפלגת הלייבור הנוכחי, קיר סטארמר, סירב לפרט אם יינקטו צעדים משמעתיים נגד קורבין לאחר הצהרתו על הדוח, אך אמר: "אם אתה אנטישמי, אתה לא צריך להיות אפילו קרוב למפלגה. ואנחנו נוודא שאתה לא תהיה".