לאחר ביטול הרכישה: גילת תחלק דיבידנדים בגובה 20 מיליון דולר

"בעקבות קבלת התשלום מקומטק, אנו שמחים לחלק את הסכום המשמעותי הזה כדיבידנד לבעלי המניות שלנו", אמר המנכ"ל הזמני של גילת, עדי צפדיה • נוסף על כך, בהתאם לדרישות החוק בישראל, דירקטוריון גילת יבקש מבית המשפט אישור לחלוקת דיבידנד נוסף של כ-35 מיליון דולר

עדי צפדיה / צילום: גילת
עדי צפדיה / צילום: גילת

הפיצוי שקיבלה גילת בעקבות ביטול רכישתה ישמש ברובו לחלוקת דיבידנד לבעלי המניות שלה. גילת הודיעה היום (ו') שתחלק דיבידנד בגובה 36 סנט למניה ובסה"כ 20 מיליון דולר ב-2 בדצמבר.

נוסף על כך, בהתאם לדרישות החוק בישראל, דירקטוריון גילת יבקש מבית המשפט אישור לחלוקת דיבידנד נוסף של כ-35 מיליון דולר. לאחר קבלת האישור ייקבע מועד החלוקה.

גילת הייתה אמורה להימכר לקומטק מארה"ב תמורת כחצי מיליארד דולר, עסקה שבוטלה בעקבות משבר הקורונה, והחברות הגיעו להסכם פשרה לפיו גילת תקבל מקומטק פיצוי של 70 מיליון דולר.

"בעקבות קבלת התשלום מקומטק, אנו שמחים לחלק את הסכום המשמעותי הזה כדיבידנד לבעלי המניות שלנו", אמר המנכ"ל הזמני של גילת, עדי צפדיה. "אנו במצב פיננסי שבו הנזילות שלנו גבוהה מאוד, עם כ-140 מיליון דולר במזומן נטו ועם נכסי נדל"ן. הדבר מאפשר לנו לחלק את הדיבידנד ובמקביל לבחון מספר הזדמנויות השקעה מעניינות שיאפשרו לנו להגביר את הצמיחה".

הנהנית העיקרית מהדיבידנד תהיה קרן פימי בראשותו של ישי דוידי, שתקבל סכום של 18.6 מיליון דולר בהנחה של אישור החלוקה השנייה על ידי בית המשפט. מבטח שמיר תקבל סכום של כ-5 מיליון דולר.

גילת  נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 329 מיליון דולר.