צרפת: כומר נורה ונפצע קשה בעיר ליון, התוקף נמלט

לפי דיווחים בכלי תקשורת במדינה, איש הדת נורה במהלך סגירת כנסייתו • גורם המעורה בפרטי המקרה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מצבו של הכומר קשה • האירוע מגיע בעקבות שורת פיגועי טרור שהתבצעו במדינה לאחרונה, בעקבותיהם תוגברה האבטחה במוסדות דת

שוטרים מאבטחים את זירת הפיגוע בניס ביום חמישי האחרון / צילום: Eric Gaillard, רויטרס
שוטרים מאבטחים את זירת הפיגוע בניס ביום חמישי האחרון / צילום: Eric Gaillard, רויטרס

כומר נורה ונפצע באורח קשה באירוע ירי בעיר ליון שבצרפת - כך הודיעה הערב (שבת) המשטרה המקומית. הרקע לאירוע טרם נודע, ולפי דיווחים בכלי תקשורת במדינה התוקף נמלט. האירוע מגיע לאחר שורת פיגועי טרור שהתבצעו במדינה לאחרונה, בעקבותיהם תוגברה האבטחה במוסדות דת.

לפי גורם במשטרת ליון, הכומר נורה פעמיים בעת שסגר את כנסייתו, והוא סובל מפציעות מסכנות חיים. במשרד הפנים בצרפת אמרו כי מדובר בתקרית חמורה.

האירוע בליון מצטרף לכמה מתקפות שהתרחשו על מוסדות רשמיים ומוסדות דת ברחבי צרפת, כשרק ביום חמישי שלושה בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו בפיגוע בכנסייה בעיר ניס. הרשויות במדינה הגבירו את האבטחה סביב אתר הדת על רקע החשש מפיגועים נוספים, בהמשך לעריפת ראשו של המורה סמואל פאטי לפני כשבועיים והמחאה בעולם המוסלמי נגד איורי מוחמד. בניס, המחבל ערף את ראשה של אחת הקורבנות.

שעות לאחר הפיגוע בניס, נפצע מאבטח בקונסוליה הצרפתית בעיר ג'דה שבערב הסעודית. התוקף, אזרח סעודי שהשתמש ב"חפץ חד", נעצר. במקביל, אדם חמוש נורה למוות בעיר אביניון שבדרום המדינה. בתחילה דווח כי הוא איים על עוברי אורח וצעק "אללה אכבר", אך בהמשך נאמר כי הוא היה מזוהה עם התנועה "הזהותנית" הימנית קיצונית וכי הוא עבר טיפולים פסיכיאטריים.