טראמפ לא השיג פריצת דרך בקרב הבוחרים הלטינים ביחס לבחירות 2016, לפי הסקרים

ההובלה של ביידן בין המצביעים הלטינים דומה לזו שהייתה להילארי קלינטון, אם כי ייתכן צמצום שלה בכמה מדינות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: ONATHAN ERNST, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: ONATHAN ERNST, רויטרס

הנשיא טראמפ צפוי לקבל את אותה התמיכה שהוא קיבל ב־2016 בין הבוחרים ממוצא לטיני בארה"ב, למרות מאמצי הרפובליקאים וגם הדמוקרטים להשתפר בגוש בוחרים חשוב זה, כך לפי הסקר האחרון של הוול סטריט ג'ורנל/NBC/טלמונדו.

ג'ו ביידן מוביל בין בוחרים לטינים ברוב של 62% מול־29% לטראמפ. זהו שינוי קל בתוך שולי הטעות הסטטיסטיים מהסקר הקודם שנערך בספטמבר, שבו הוא הוביל ב־26%־62%.

חלק גדול מהקמפיין של טראמפ התמקד במסר שהוא יהיה טוב יותר לכלכלה. הסקר מראה שהבוחרים הלטיניים רואים בחיוב את תפקודו הכלכלי עם 49% לעומת 39% ששוללים את תפקודו הכלכלי.

ביידן טוען שהנשיא נכשל בטיפול במגפת הקורונה, ורוב הבוחרים הלטינים מסכימים לכך. 64% מהם חושבים שהוא נכשל בטיפול במשבר, ואילו 28% חושבים שהוא לא נכשל. הלטינים אומרים ברוב של 12 נקודות אחוז שהקורונה חשובה יותר מן הכלכלה בשיקולי הצבעתם.

האוכלוסייה הלטינית בארה"ב נפגעה באופן קשה במיוחד מן המגפה, גם רפואית וגם כלכלית, מפני שהיא נוטה להתגורר באזורים צפופים יותר ועובדים יותר בשירותים שנפגעו במגפה. 70% מהמשיבים לסקר אמרו שהמשבר שינה את חייהם מאוד או די הרבה.

רמות התמיכה של הלטינים יהיו קריטיות במדינות שבהן המאבקים צמודים בין שני המועמדים והמפלגות כמו בפלורידה, באריזונה ובנבאדה. סקרים של ניו יורק טיימס/מכללת סיינה שפורסמו אתמול הראו שביידן מוביל על פני טראמפ בפלורידה ובאריזונה בין מצביעים לטינים ברוב של 55% ל־33% ו־66% ל־26% בהתאמה.

מכון המחקר הלא מפלגתי פיו אומר ש־17% מהבוחרים הרשומים בפלורידה - הפרס הגדול ביותר מבחינת מספר האלקטורים מבין המדינות שהן שדות קרב - הם לטינים. לפני ארבע שנים היה שיעורם 16%.

האוכלוסייה הלטינית הגדלה במהירות, שייצגה 11% מהבוחרים בארה"ב ב־2016, פחות מתעניינת מסורתית בבחירות ביחס לקבוצות דמוגרפיות אחרות, ואולי האתגר של הדמוקרטים הוא להביא אותם לקלפיות.

רק 63% מהלטינים מציינים את העניין שלהם במירוץ הנשיאותי בראש קנה מידה של 1־10, מול 82% מהבוחרים הלבנים הלא־לטינים ו־74% מהבוחרים השחורים. עם זאת, מדובר בשיפור מתוצאה של 58% שהתקבלה בסקר הוול סטריט ג'ורנל/NBC ניוז שנערך זמן קצר לפני בחירות 2016.

כמו בציבור הבוחרים הרחב, נשים לטיניות צפויות הרבה יותר מהגברים להצביע לביידן. הוא נהנה מתמיכת 71% מהלטיניות, מול 19% בלבד לטראמפ.

התמיכה בשני המועמדים בין הגברים הלטינים תחרותית יותר, עם 51% שתומכים בביידן ו42% שתומכים בנשיא המכהן, לפי הסקר.

ביידן, שאם ייבחר יהיה הנשיא הקתולי השני בתולדות ארה"ב, מקבל תמיכה גדולה יותר בין לטינים קתולים, 67%, מאשר בין לטינים מאמונות אחרות, 53%.

בימים האחרונים, ביידן חיזק את פניותיו לאמריקאים ממוצא קובני ו־ונצואלי בפלורידה, שטראמפ ניסה למשוך אליו על ידי הצגת ביידן כסוציאליסט. ביידן מצידו האשים את טראמפ בתמיכה ברודנים ברחבי העולם.

מה יהיה שיעור ההשתתפות של האוכלוסייה הלטינית בבחירות הפעם

החיזורים של ביידן אחרי הלטינים באים כאשר כמה דמוקרטים הביעו חשש מכך שהשתתפות הבוחרים הלטינים בהצבעה המוקדמת פיגרה בשדות קרב אלקטורליים. כמה פעילים במפלגה התלוננו שהקמפיין של ביידן איחר בהרחבת חשיפתו בפלורידה כאשר מטה טראמפ הפיץ בקרב אותם בוחרים את המסרים האנטי־סוציאליסטיים שלו.

עוזריו של ביידן הכירו בחששות לגבי ביצועיו הצפויים בין הבוחרים הלטינים, אך אותתו שאפשר לקזז את המסר של טראמפ על ידי גיוס תמיכה רחבה יותר בין בוחרים מהפרברים ובוחרים מבוגרים.

בשבוע האחרון של הקמפיין, מטה ביידן פרסם תשדירי טלוויזיה בספרדית לציבור הלטיני בהשקעה של פי שלושה כמעט ביחס לטראמפ, 2.4 מיליון דולר מול 829 אלף דולר, לפי נתונים של סוכנות המעקב Kantar/CMAG.

לדמוקרטים יש קמפיינים של תשדירים כאלו באריזונה, בפלורידה, במינסוטה, בנבאדה, בצפון קרוליינה, בפנסילבניה, בטקסס ובוויסקונסין, ואילו הרפובליקאים הסתפקו באריזונה ובפלורידה. כמעט שליש מההוצאה של מטה ביידן על תשדירים הייתה בערוצים ההיספניים.