עובדי "ידיעות אחרונות" נערכים לנקיטת צעדים ארגוניים בימים הקרובים

המגעים בין הנהלת "ידיעות אחרונות" לוועד העובדים לגבי תוכנית הפיטורים הנרחבת בקבוצה תקועים, והוועד מאיים: "לא נותרה לנו ברירה אלא להיערך כבר בימים הקרובים לנקיטת צעדים ארגוניים כדי להיאבק בתוכנית הדורסנית של ההנהלה"

בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי

ועד העיתונאים בקבוצת "ידיעות אחרונות" וארגון העיתונאים נערכים לנקיטת צעדים ארגוניים בימים הקרובים. זאת לאחר שהמגעים לגבי תוכנית הפיטורים שההנהלה מתעתדת לבצע תקועים. היום (ב') עדכן הוועד את העובדים כי בשבוע האחרון התקיים מו"מ עם הנהלת החברה והתברר "כי היא עומדת בתוקף על דרישתה לפיטורי עשרות עובדים בחברה, סירבה להתחייב לדרישות מינימליות של הוועד ואף הגישה הצעות שאין דרך אחרת מלתאר אותן פרט למילה 'מעליבות'".

"אנחנו אוהבים את ידיעות תקשורת, והיא הבית שלנו, ונהיה מוכנים להסכים לצעדים כואבים, אבל לא נוותר על הדרישות שלנו לביטחון תעסוקתי מינימלי לעובדים שיישארו לעבוד ביום שאחרי", כתב הוועד לעובדים.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", על רקע המשבר בעיתונות הכתובה נערכים בקבוצת "ידיעות אחרונות" למהלך התייעלות משמעותי הכולל בין היתר פיטורי 150-200 עובדים.

לאחר שהנהלת הקבוצה הודיעה לוועד על כוונה לבצע קיצוץ רחב-היקף בכוח-האדם, במהלכו צפויים רבים מעיתונאי הקבוצה לסיים את העסקתם, הכריזו הוועד וארגון העיתונאים על סכסוך עבודה. זאת כדי שבמקרה שהמשא-ומתן עם ההנהלה לא יעלה יפה, ניתן יהיה לפתוח בצעדים ארגוניים בתום שבועיים.

לקבוצת "ידיעות אחרונות" יש שלוש זרועות: הזרוע הדיגטלית ynet, שלפחות בתקופת טרום הקורונה הייתה הזרוע הרווחית של הקבוצה, ושם לא אמורים להתרחש קיצוצים ופיטורים בהיקף נרחב אלא בעיקר איחודי תפקידים. שתי הזרועות האחרות הן העיתון "ידיעות אחרונות" על מוספיו השונים וידיעות תקשורת.

לעובדי העיתון "ידיעות אחרונות" ולעובדי "כלכליסט" יש הסכם קיבוצי עם ההנהלה, שאמור להעניק להם חסינות מפיטורים עד פברואר 2021. לכן כבר בשלבים ההתחלתיים העריכו בשוק כי חלק נכבד מהפיטורים צפוי בידיעות תקשורת. 

הערכות אלה מקבלות חיזוק בהודעה שהוציא הוועד: "אנחנו אוהבים את ידיעות תקשורת, והיא הבית שלנו, ונהיה מוכנים להסכים לצעדים כואבים, אבל לא נוותר על הדרישות שלנו לביטחון תעסוקתי מינימלי לעובדים שיישארו לעבוד ביום שאחרי".

כאמור, הוועד מעדכן כי "לא נותרה לנו ברירה אלא להיערך כבר בימים הקרובים לנקיטת צעדים ארגוניים כדי להיאבק בתוכנית הדורסנית של ההנהלה".