גיוס של 10 מיליון דולר לחברה המפתחת תרופות עמידות בפני אנטיביוטיקה

חברת אומניקס מדיקל, המפתחת טיפול בזיהומים עמידים בפני אנטיביוטיקה, הודיעה על גיוס הון • החברה סיימה את הניסויים הקליניים בבעלי חיים וצפויה להיכנס בקרוב לניסויים בבני אדם במוצר

צילום: שאטרסווק
צילום: שאטרסווק

חברת אומניקס מדיקל, המפתחת טיפול בזיהומים עמידים בפני אנטיביוטיקה, הודיעה על גיוס של 10 מיליון דולר.

המשקיעים המובילים הם הקרנות Tal Capital ,Entrée Capital בשיתוף קרן CBG של המיליארדר הבריטי וינסנט צ'ינגוויז, והחממות קסניה ונצ'רס ו- VLX. החברה סיימה את הניסויים הקליניים בבעלי חיים וצפויה להיכנס בקרוב לניסויים בבני אדם במוצר.

מומחים למחלות זיהומיות מסמנים את העמידות של חיידקים בפני אנטיביוטיקה כאסון הבא בעולם המחלות הזיהומיות אחרי הקורונה, כאשר כבר היום מתים רק בישראל מזיהומים עמידים לאנטיביוטיקה מעל 5,000 איש בשנה. הזיהומים יכולים להופיע אצל חולים חלשים המאושפזים בבתי חולים, אצל חולים אחרי ניתוחים קשים או אצל אנשים בריאים שפתאום חיידק שחי על גופם במשך שנים הופך אלים ויוצר אצלם זיהום שיכול תוך ימים ספורים להוביל למוות או נכות. על-פי ההערכות, האפקטיביות של האנטיביוטיקה הולכת ונחלשת מול דורות חדשים של חיידקים, והבעיה תחמיר במהירות.

אומניקס מדיקל נוסדה בשנת 2015 על-ידי ד"ר מושיק כהן-קוטנר, אשר גם משמש כמנכ"ל החברה ובעבר היה בין היתר חוקר במכון מיג"ל; ד"ר ניב בחנוף, ד"ר לביוכימיה שהיה מרצה באוניברסיטה העברית ובמכללת עזריאלי להנדסה והוא המדען הראשי בחברה ורום לקריץ, בעבר בכיר בחברת פיירגלאס שנרכשה על-ידי סימנטק והיום סמנכ"ל הכספים של החברה.

מדובר בטכנולוגיה שמקורה בחרקים, אשר מתמודדים עם זיהומים באמצעות מולקולות הפוגעות במעטפת התא של החיידק, אך אינן רעילות לתאים אנושיים. למעשה מדובר באנטיביוטיקה חדשה, שהחיידקים הפוגעים בבני אדם עדיין אינם עמידים בפניה.

שוק האנטיביוטיקה בעולם היום מוערך ב-45 מיליארד דולר, למרות שרוב המוצרים הם גנריים.

אומניקס החלה את דרכה בחממת VLX Ventures, בניהולו של אורי חושן, שהיא חלק מתוכנית החממות של רשות החדשות.