עוד נציג חשמלי מסין: המיניוואן המפואר EUNIQ 5 נוחת בישראל

הרכב, שהוא מותג המשנה של מותג המסחריות MAXUS, ישווק בישראל ע"י צ'יינה מוטורס בתוך מספר שבועות

עוד מותג רכב חשמלי מסין נוחת בישראל. חברת צ'יינה מוטורס, יבואנית האוטובוסים של יוטונג וכלי הרכב המסחריים של המותג MAXUS, מתחילה לייבא לישראל את מותג הפרמיום החשמלי EUNIQ של חברת MAXUS. מקסוס היא בעצמה חברת בת של תאגיד SAIC הסיני הממשלתי אולם מערכי השיווק של שתי החברות פועלים בנפרד..

המותג "יוניק" הושק רק בתחילת השנה בסין וישראל, לצד נורבגיה, היא אחת המדינות הראשונות בעולם מחוץ לסין שאליהן מיוצאים כלי הרכב שלו.

בשלב הראשון יגיע אלינו המיניוואן החשמלי EUNIQ-5 עם שבעה מקומות, שיהיה המיניוואן החשמלי הראשון בישראל. אורכו 4.82 מ', גובהו 1.78 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.8 מ' ומכיל שבעה מושבים בשלוש שורות. לאירופה מגיעה גרסה עם מנוע בהספק 177 כ"ס וסוללה של 52 קילוואט שמספקת טווח נסיעה של עד 356 קילומטרים לפי תקן WLTP המחמיר. הרכב מצויד כסטנדרט במזגן מפוצל, עמדת פיקוד על בסיס מסכי LCD גדולים, ריפוד מפואר ועוד.

מספר כלי רכב כאלה כבר נמצאים בארץ ומשלוח מסחרי ראשון צפוי להגיע בתוך מספר שבועות. המחיר טרם פורסם אולם באירופה הוא עולה לצרכן כ-42 אלף יורו. בשלב מאוחר יותר צפוי המותג להתחיל לייצא לאירופה ולישראל גם את הקרוס-אובר החשמלי EUNIQ 6 עם טווח של למעלה מ-450 קילומטר בין טעינות (WLTP). צ'יינה מוטורס מתכוונת להתחיל לשווק את הרכב בצורה ישירה באמצעות התשתית הקיימת שלה אולם בהמשך היא בוחנת להקים עבור המותג אולם תצוגה נפרד.

במקביל צפוי האגף המסחרי של MAXUS בישראל לקבל תגבור מהמסחרית העירונית הסינית החדשה "E-DELIVER 3" שמציעה כושר נסיעת מטען של עד 1 טון וטווח נסיעה של עד 226 או 342 קילומטרים בין טעינות בהתאם לגודל הסוללה הנבחרת (תקן WLTP). המסחרית משווקת בשני אורכים עם נפח העמסה של 4.8 מ"ק או 6.3 מ"ק.