הצעה חדשה על השולחן: כ-2.1 מיליארד שקל על אי.די.בי ודסק"ש

ההצעה - מטעמם של איש העסקים משה סבח ושותפו האמריקאי ריין ואן מילר • סבח ומילר: ההצעה באה "מתוך ציונות ואידיאולוגיה ובמטרה לשקם את החברה ולהוביל אותה לשיאים חדשים לאחר הבראתה וכן להשקיע עוד סכומים נכבדים בהמשך"

אדוארדו אלשטיין   / צילום: כפיר זיו
אדוארדו אלשטיין / צילום: כפיר זיו

איש העסקים משה סבח ושותפו האמריקאי ריין ואן מילר הגישו היום הצעה חדשה לרכישת חברת אי.די.בי ומניות השליטה (82.34%) בחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש). לפי מסמך שהוגש לכונסי הנכסים של דסק"ש ולנאמן אי.די.בי, מציעים השניים סכום של 2.1 מיליארד שקל, מתוכו סכום של 1.3 מיליארד שקל שישולם במזומן במועד השלמת העסקה.

ההצעה הוגשה מטעמה של חברת SABACH - MILLERS באמצעות עוה"ד ארז שגיב ויגיל בלזר ממשרד שגיב בלזר ושות'. על-פי המסמך, חברת סבח-מילרס קיימת משנת 2010 בארה"ב ומגובה ונתמכת ע"י קרן השקעות אמריקאית שמקום מושבה הוא בניו-אורלינס.

עוד נאמר במסמך כי החברה ונציגה הפקידו בידי בא כוחם עו"ד שגיב, העתק אישור איתנות פיננסית שהנפיקה הקרן. אישור זה יוצג מטעמי סודיות בפני השופט חגי ברנר עם דרישתו ותועבר לידי הכונסים בכפוף לשמירה על סודיות.

עוד עולה מההצעה כי הסכום שישולם במועד העסקה, ישמש לפירעון מלא של החוב למחזיקי אג"ח י"ד ואג"ח ט"ו של אי.די.בי (הסדרות המובטחות), כאשר היתרה בסך של 172 מיליון שקל תשמש לפירעון חלקי של סדרה ט' הלא מובטחת, שהחוב כלפי המחזיקים בה עומד על 910 מיליון שקל.

לדברי המציעים, בכוונתם לפעול לכך שחברת דסק"ש תמכור בתוך שנה את מניות השליטה בחברת סלקום, ואת הכספים שתקבל דסק"ש בתמורה למכירה היא תעביר (בדרך כלשהי שלא הובהרה במסמך) לאי.די.בי לצורך פירעון יתרת החוב למחזיקי אג"ח ט'.

עוד כותבים המציעים, כי היה וכספים אלו לא יספיקו לפירעון החוב למחזיקי אג"ח ט', הם ישלימו את ההפרש לצורך כיסוי החוב. עוד נכתב כי אם מכירת סלקום לא תתבצע בתוך שנה, יפרעו המציעים את החוב לאג"ח ט' בתוך 120 הימים שלאחר מכן.

בהודעה לעיתונות כתבו סבח ומילר כי ההצעתם באה "מתוך ציונות ואידיאולוגיה ובמטרה לשקם את החברה ולהוביל אותה לשיאים חדשים לאחר הבראתה וכן להשקיע עוד סכומים נכבדים בהמשך". משה סבח הוסיף, כי "המטרה שלי היא לא לפטר אף עובד אלה לחבק אותם ולהצעיד את שלל החברות קדימה.

"הכי חשוב מבחינתי זה לנקות את כל חובות האג"ח ולהחזיר את האמון של הנושים בקבוצה ולהתחיל ברגל ימין. לגבי חברת ישראייר, אני רואה בא פוטנציאל גדול מאוד ומעריך את העובדים שלה ולכן לא נפטר אף אחד. אני מתכוון להשקיע בפיתוח החברה ואף לפתוח קווים בינלאומיים חדשים למדינות עם פוטנציאל גבוה. לגבי חברת מהדרין בא אני מזהה את הפוטנציאל הגדול ביותר, אני מתכוון לפתח את פעילותה במישור הבינלאומי ולייצר קשרים עסקיים חדשים עם מדינות בעולם. וכמוכן כל הפורטפוליו המכובד של אי.די.בי".