איך הגיבו רפובליקאים ועיתונאים ברשת פוקס ניוז להכרזת "הניצחון" של טראמפ

רפובליקאים בולטים ופרשנים שמרנים הצטרפו ליריביו של הנשיא טראמפ ומתחו ביקורת על טענתו הכוזבת שהוא כבר זכה בבחירות לנשיאות - כולל מתוך ערוץ הבית של הנשיא, פוקס ניוז

דונלד טראמפ ביום הבחירות בארה"ב / צילום: Evan Vucci, Associated Press
דונלד טראמפ ביום הבחירות בארה"ב / צילום: Evan Vucci, Associated Press

רפובליקאים בולטים ופרשנים שמרנים הצטרפו ליריביו של הנשיא טראמפ, ומתחו ביקורת על טענתו הכוזבת שהוא כבר זכה בבחירות לנשיאות. כולל מתוך ערוץ הבית של הנשיא, פוקס ניוז.

בין אלו שגינו את הנשיא היה הפרשן הפוליטי של פוקס ניוז, חואן וויליאמס, שאמר שטענתו לניצחון היא "בלתי מתקבלת על הדעת". הפרשנית הפוליטית של הערוץ, דנה פרינו, כינתה את התבטאות של טראמפ כ"מאוד לא אחראית".

המושל הרפובליקאי לשעבר של ניו ג'רזי, כריס כריסטי, אמר לחדשות ABC, שבה התארח במשך השעות הארוכות של השידור, תוך הגעת התוצאות כי "פשוט אין בסיס להשמעה של הטענה הזו הלילה".

לשאלה אם הטענה של טראמפ הייתה מהלך פוליטי, הוא השיב בחיוב והוסיף כי הוא "חולק" על התנהגות הנשיא. "אני חושב שזו החלטה אססטרטגית רעה. זו החלטה פוליטית רעה, וזה לא סוג ההחלטה שאתה מצפה לשמוע ממישהו שמחזיק שעדיין משמש כנשיא", אמר כריסטי.

באולפני החדשות של NBC, CBS ו-CNN שאינן נחשבות לאוהדות את הנשיא, מתייחסים בשעות האחרונות בביקורתיות להתבטאות של טראמפ מ-9:30 בבוקר (שעון ישראל) לפיה יש "להפסיק לספור את הקולות" וכי מתרחשת מתחת לאפו של העם האמריקאי, "הונאת בחירות". ואולם מתקפה מצד הרפובליקאים ועיתונאים ימנים נגד הנשיא טראמפ, נחשבת לחריגה. בוודאי בליל הבחירות.

"מיליוני אנשים הצביעו עבורנו הלילה. קבוצה עצובה מאוד של אנשים מנסה לקחת מהם את הקולות שלהם", אמר הנשיא מהחדר המזרחי בבית הלבן, "ואנחנו לא נרשה זאת".

גם הסנטור הרפובליקני לשעבר ריק סנטורום ביטא תחושות דומות לאלה של המושל לשעבר כריסטי ואמר בשידור ב-CNN, בו התארח כי הוא "הצטער מאוד" לשמוע את מה שהנשיא אמר, כי הדבר אינו ראוי. "הנשיא נוטה כפי שאנחנו יודעים להתפרצויות ולהתקפי זעם בגלל היחס שהוא מקבל מהתקשורת", אמר סנטורום, "אני חושב שביידן אמר גם דברים דומים - 'אני חושב שניצחתי' - וזה בסדר. אתה חושב שניצחת, זה נהדר. אבל הרעיון להשתמש במילה 'הונאה' על האנשים שסופרים את קולות - זה לא בסדר".

חבר בית הנבחרים הרפובליקאי, אדם קינצינג'ר, צייץ בטוויטר לנשיא שזה הזמן "לעצור": "עצור. נקודה. הקולות ייספרו ואתה תזכה או תפסיד. ואמריקה תקבל את זה. סבלנות היא מעלה גדולה", הוא כתב בטוויטר.