מינוי חדש במוסדות הלאומיים: הצעה למנות את טובה דורפמן ליו"ר מרכז הרצל

ההצעה מגיעה מיש עתיד, שבמסגרת ההסכמים שנחתמו במוסדות הלאומיים לפני כשבועיים, קיבלה יש עתיד לידיה נתח נאה של תפקידים • דורפמן תחליף בתפקידה את ח"כ לשעבר עליזה לביא שכיהנה בו בשנתיים האחרונות, גם כן מטעם המפלגה

טובה דורפמן /  צילום: איל יצהר
טובה דורפמן / צילום: איל יצהר

מינוי חדש במוסדות הלאומיים: ביש עתיד מציעים למנות את מנכ"לית קרן שטיינהארט טובה דורפמן ליו"ר מרכז הרצל. דורפמן תחליף בתפקידה את ח"כ לשעבר עליזה לביא שכיהנה בו בשנתיים האחרונות, גם כן מטעם המפלגה. במסגרת ההסכמים שנחתמו במוסדות הלאומיים לפני כשבועיים, קיבלה יש עתיד לידיה נתח נאה של תפקידים. בין היתר את תפקיד נשיאת התנועה הציונית ללא שכר, ראש המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית ויו"ר ועדת כספים בקק"ל.

תקציב מרכז הרצל שהוקם במטרה ללמד ולהטמיע את דמותו של חוזה המדינה סמוך לקברו של הרצל בירושלים קוצץ דרמטית בשנה האחרונה, לדברי גורמים במוסדות הלאומיים. בנוסף לכך גם התקציב לפעילות שהיה אמור להגיע ממשרד ראש הממשלה, לא הגיע עדיין כתוצאה מכך שטרם אושר תקציב מדינה. כך יצא שאת פעילויות השנה החולפת הובילה יו"ר המרכז הקודמת לביא כולל ביום הרצל דרך התנדבות של בעלי עניין שונים.

דורפמן כאמור מכהנת כיום כמנכ"לית קרן שטיינהארט התומכת בפרוייקטים למען ילדים ונוער בסיכון ומצוקה וכן בדירקטוריון של יש עתיד העולמית. לדברי גורמים במוסדות הלאומיים דורפמן הייתה מעורבת במו"מ בשלביו האחרונים במסגרת חתימת ההסכמים של כחול לבן מול כל הסיעות שהשתתפו בו. בהמשך היא הפכה להיות המועמדת המרכזית של המפלגה לתפקיד שיש עתיד חולקת ברוטציה עם מרצ (שנתיים ראשונות לדורפמן ולאחר מכן מועמד מרצ לשלוש שנים).

לפני שבועיים נחתמו ההסכמים במוסדות הלאומיים, במסגרתם נבחר יעקב חגואל מהליכוד העולמי ליו"ר ההנהלה הציונית של ההסתדרות הציונית. בתפקידו האחרון שימש חגואל (כיו"ר הליכוד העולמי) כסגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. בתוך כך, ולאחר שימונו חברי הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית, ייבחר אברהם דובדבני מהמזרחי לעמוד בראש קק"ל, ולאחר מכן התפקיד יעבור ברוטציה למועמד הליכוד חיים כץ. תחילת ההסכם הזה בחיבור שהושג לבסוף בין מיקי זוהר שזכה בבחירות בארץ ויהיה ליו"ר הליכוד העולמי, לבין חגואל שזכה בבחירות בחו"ל, בתיווכו של כץ שאיחד לבסוף את הליכוד העולמי ומשם ליצירת קואליציית הימין הראשונה בקונגרס.

לתפקיד יו"ר החטיבה להתיישבות מונה ישי מרלינג מקבוצת "מאוחדים בליכוד", שהתמודדו לראשונה בבחירות בקונגרס ולבסוף גם חברו לזוהר נגד חגואל (אי אז בתחילת הדרך, עוד לפני האיחוד המאוחר). הליכוד גם צפוי להחזיק בראשות ועדת מפ"ק (מפעלי פיתוח קרקע) בקק"ל שמחזיקה ב70 אחוזים מתקציב הארגון. ישראל ביתנו קיבלה לידיה את ראשות הימנותא - חברת בת של קק"ל שמחזיקה בקרקעות שנקנו וש"ס.