ביטקוין ממשיך לזנק בעקבות הבחירות בארה"ב ומתקרב ל-15 אלף דולר

ביומיים האחרונים השלים מחיר הביטקוין עלייה של 10%, שקירבה אותו לרמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2018 • מתחילת השנה טיפס שער הביטקוין ביותר מ-90%

מטבע ביטקוין על לוח אם / צילום: Dado Ruvic, רויטרס
מטבע ביטקוין על לוח אם / צילום: Dado Ruvic, רויטרס

יומיים לאחר יום הבחירות בארה"ב, זהותו של הנשיא האמריקאי הבא עדיין לא נקבעה, אבל בינתיים מסתמן מנצח אחר - ביטקוין. שערו הדולרי של הביטקוין (BTC) עלה כ-8% ביממה האחרונה, ואחר הצהריים ביום חמישי הגיע עד לרמה של 14,958 דולר. זהו מחירו הגבוה ביותר של ביטקוין מאז 10 בינואר 2018, לפי נתוני אתר Messari העוקב אחרי שוק מטבעות הקריפטו.

ביום שלישי, בתחילת יום הבחירות בארה"ב, נסחר הביטקוין במחיר ממוצע של 13,550 דולר, כך שביומיים האחרונים הוא משלים עלייה של כ-10%. מתחילת השנה ועד כה עלה מחיר הביטקוין בכ-94%. למרות העלייה המרשימה מאוד, הביטקוין עוד רחוק ממחיר השיא של כל הזמנים, מעל ל-20 אלף דולר, שאליו הגיע בדצמבר 2017. הפעם האחרונה שבה נסחר הביטקוין במחיר הגבוה מ-15 אלף דולר, היה 11 בינואר 2018.

בארה"ב ממתינים כעת בעיקר לקבלת תוצאות הצבעה מלאות בארבע מדינות שבהן המרוץ בין הנשיא דונלד טראמפ ליריבו ג'ו ביידן צמוד במיוחד: נבאדה, ג'ורג'יה, פנסילבניה וקרולינה הצפונית. עד כה, במפת האלקטורים הכללית מוביל סגן הנשיא לשעבר ביידן עם 264 אלקטורים מול 214 אלקטורים לטראמפ, לפי נתוני סוכנות הידיעות AP.

למרות אי הוודאות השוררת כעת בנוגע לתוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב, בשוקי המניות האמריקאים מסתמנת מגמה חיובית עם פתיחת המסחר היום בוול סטריט, אחרי שגם אתמול נרשמו עליות שערים במדדי המניות העיקריים בארה"ב. המסחר נפתח היום עם עלייה של 1.5% במדד דאו ג'ונס, 1.6% במדד S&P 500 ועלייה של כ-2% במדד נאסד"ק.

בניגוד למניות, ביטקוין רחוק מלהימצא בקונצנזוס כאפיק השקעה. עם זאת, יש משקיעים הרואים בביטקוין כלי גידור נגד אינפלציה וסבורים כי הריביות הנמוכות בשווקים מקלות על ההחזקה במטבע הקריפטו. נוסף על כך, כפי שהוכח גם בימים שלפני הבחירות בארה"ב, מחיר הביטקוין אינו תמיד נע בהתאמה לשוקי המניות - ועשוי לעלות גם כשהמניות יורדות.

בסקירת שוק הקריפטו שפרסמנו בתחילת השבוע ב"גלובס", ציינו כי אוקטובר היה חודש מצוין לשוק מטבעות הקריפטו. אירוע השיא של החודש שעבר היה הכרזתה של ענקית התשלומים המקוונים פייפאל כי בתחילת השנה הבאה תאפשר קנייה ומכירה של ביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים בפלטפורמה שלה. בשבוע שעבר קיבל השוק עוד בשורה חיובית, כשענק הבנקאות האמריקאי ג'יי.פי מורגן דיווח על שימוש מסחרי ראשון במטבע הדיגיטלי שלו, JPM Coin - פרויקט הבלוקצ'יין שאותו השיק כבר בפברואר 2019. בסיכומו של אוקטובר רשם שערו הדולרי של הביטקוין את העלייה החודשית הגדולה ביותר שלו מאז אפריל השנה, בשיעור של 28%.