דנמרק תשמיד 15-17 מיליון חורפנים לאחר התפתחות מוטציית קורונה

מאז יוני עובדות הרשויות במדינה על בלימת התפשטות המגפה בקרב החורפנים, אך ללא הצלחה • עד כה, 12 בני אדם נדבקו במוטציה, ובדנמרק חוששים שהמוטציה תחבל בהשפעת החיסון העתידי, ולכן החליטו להרוג את החורפנים הרבים, גם הבריאים שבהם

חורפנים בשבי / צילום: Sergei Grits, Associated Press
חורפנים בשבי / צילום: Sergei Grits, Associated Press

דנמרק, יצרנית פרוות החורפנים (מינק) הגדולה בעולם, תשמיד את 17-15 מיליון החורפנים המוחזקים בתעשיית הפרווה במדינה בעקבות התפתחות מוטציה של וירוס קורונה. עד כה, 12 בני אדם נדבקו במוטציה, ובדנמרק חוששים שהמוטציה תחבל בהשפעת החיסון העתידי, ולכן החליטו להרוג את החורפנים הרבים, גם הבריאים שבהם.

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ד') הודיעה ראשת ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן, כי גופי הביטחון, בהם הצבא והמשטרה, יקחו חלק במהלך לחיסול כל החורפנים המוחזקים בתעשיית הפרוות במדינה. ראש הממשלה מטה פרדריקסן, הודתה כי קיבלה את ההחלטה ב"לב כבד", אך טענה כי צעד זה נחוץ בהתבסס על המלצות רשויות הבריאות.

מאז יוני עובדות הרשויות במדינה על בלימת התפשטות המגפה בקרב החורפנים, אך ללא הצלחה. ברויטרס דווח כי שר הבריאות הדני הודיע כי מחצית מ-783 ההדבקות בווירוס קורונה בצפון דנמרק נמצאו קשורות למתקני חורפנים בתעשיית הפרוות, המצויים בריכוז גבוה באזור זה.

אין זו הפעם הראשונה בה מושמדים בעלי חיים בתעשיית הפרוות בעקבות התפרצות קורונה, אם כי לא בסדר גודל כזה. לפני כחודש הושמדו כמיליון חורפנים במדינה, וגם בהולנד ובספרד הושמדו חורפנים בעקבות התפרצויות במתקני תעשיית הפרווה.

בדנמרק יש כ-15 מיליון חורפנים, והיא ידועה כאחת מהיצואניות הגדולות בעולם של הפרווה שלהם. הרג החורפנים צפוי להשבית את התעשייה הזו במדינה, ייתכן שלמשך מספר שנים.

דנמרק כבר החלה בהרג החורפנים, והמיתה את בעלי החיים ב-400 חוות עד כה. החורפנים נדבקו בנגיף או היו קרובים מספיק לחורפנים אחרים כדי שיתעורר חשש שהם נדבקו, וכך מצאו את מותם. בשל היותם חלק ממשפחת הסמוריים, לצד החמוסים, חורפנים יכולים להידבק בקלות רבה בנגיף הקורונה. כשהם מוחזקים בתנאי צפיפות וכליאה המאפשרים הדבקה מהירה, החורפנים הופכים חולים ועלולים למות במהירות ובסיכויים גבוהים יותר.

בעמותת אנימלס הישראלית אומרים על ההחלטה של דנמרק: "אנחנו מקווים שההשמדה ההמונית והכואבת של החורפנים תסמן את הסוף של תעשיית הפרוות בדנמרק. הקורונה הגיע אלינו בגלל אכילת בעלי חיים, ולמרבה הכאב התפתחות המוטציה המפחידה הזו אינה מפתיעה - כשמחזיקים בעלי חיים בצפיפות ובזוהמה, זו קרקע להתרפצות מגפות. אנחנו שמחים שלפחות בישראל הסחר בפרוות בשביל פריטי אופנה ראוותניים מגיע לסיומו, וממתינים לכניסה לתוקפן של טיוטת התקנות שפרסם המשרד להגנת הסביבה לאיסור הסחר, שיצילו אין ספור בעלי חיים".