לקראת סיום מאבק השליטה בדסק"ש: הקרנות שמעדיפות את מגה אור על אלשטיין

לפחות שתי קרנות השקעה מקומיות, שנחשבות למחזיקות הגדולות ביותר באג"ח מסדרה ט' של אי.די.בי, מעדיפות לפי שעה את ההצעה שהגישה מגה אור

אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס
אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

המאבק על רכישת מניות השליטה בחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש), מידיהם של נושי חברת אי.די.בי, מתקרב לסיום. ביום ה' האחרון הכריזו הכונסים למניות השליטה ונאמן אי.די.בי כי הצעת בעל השליטה הקודם, אדוארדו אלשטיין, נחותה ביחס להצעת חברת מגה אור של צחי נחמיאס, וקראו לשני המתמודדים לשפר את הצעותיהם.

במקביל הודיעו נאמני שלוש סדרות האג"ח של אי.די.בי על כינוס אסיפות התייעצות ביום ב' ועל כינוס אסיפות הצבעה בימים ג' ו-ד' השבוע. באסיפות תועלה להצבעה הצעת החלטה לבחור באחת משני ההצעות שעל הפרק.

ל"גלובס" נודע כי לפחות שתי קרנות השקעה מקומיות, שנחשבות למחזיקות הגדולות ביותר באג"ח מסדרה ט' של אי.די.בי, מעדיפות לפי שעה את הצעתה של מגה אור על פני הצעת אלשטיין. מדובר בקרן אלפא בניהולם של גבי דישי ומיכאל וייס, ובקרן ברוש שמנוהלת בידי אמיר אפרתי.

אג"ח ט' היא הסדרה הלא מובטחת של אי.די.בי, שהמחזיקים בה צפויים לספוג את עיקר התספורת בשל קריסתה של החברה. בקרן אלפא ניהלו בשנתיים האחרונות מגעים עם הנהלת אי.די.בי ועם מחזיקי האג"ח האחרים בניסיון למצוא פתרון למצוקת החברה, אולם אלו לא התגבשו לכדי הסכמות ובסוף ספטמבר הכריז ביהמ"ש כי אי.די.בי היא חברה חדלת פירעון.

ל"גלובס" נודע עוד, כי באלפא לא רוחשים אמון רב לאלשטיין, ועל כן בחישוב רציונלי נראית הצעת מגה אור אטרקטיבית יותר ובעלת סיכוי ממשי להתממש, ולכן היא ככל הנראה תתמוך בה.

המחזיקים יוכלו לבחור מזומן במקום מניות

ביום ה' שלחו כונסי הנכסים עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני, יחד עם נאמן אי.די.בי עו"ד אופיר נאור, הודעה לביהמ"ש ובה עדכנו על פניות שנערכו למציעים, לקראת ולצורך גיבוש עמדתם של הכונסים והנאמן. מההודעה עולה כי מגה אור הציעה 950 מיליון שקל עבור כ-70% ממניות דסק"ש ועוד 164.5 מיליון שקל עבור עוד כ-12% ממניות החברה (המניות הנוספות). כמו כן העניקה מגה אור למחזיקי האג"ח את האפשרות לבחור במניות על פני מזומן בשיעור של עד כ-47% ממניות החברה.

אלשטיין מצדו נקב בסכום של 1.028 מיליארד שקל עבור כ-70% ממניות דסק"ש, כאשר עבור ה-12% הנוספים הציע רק 85 מיליון שקל וזאת במסגרת של מימוש אופציה בתום שנתיים ממועד השלמת ההסדר.

במכתב ציינו כאמור הכונסים והנאמן כי לדעתם הצעת אלשטיין נחותה מהצעת מגה אור, אולם מנגד ציין סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט חגי ברנר, שלשום (ו') כי "מתוך ההצעות שעומדות כיום על הפרק, עולה כי הצעתו של אלשטיין היא הגבוהה ביותר מבחינה כספית (הגם שבפער לא גבוה, אם מביאים בחשבון את ההצעה המשלימה בעניין המניות הנוספות של דסק"ש מעבר למניות השליטה).