אם לא שופרסל, אז ביג: יו"ר חברת החשמל מונה לדירקטור בחברת מרכזי הקניות

מינויו של יפתח רון-טל לדירקטור חיצוני לתקופה של שלוש שנים אושר אתמול באסיפה הכללית • רון-טל התמודד לאחרונה לתפקיד יו"ר שופרסל, אך נפסל ע"י המנכ"ל איציק אברכהן

יפתח רון-טל. מונה לדירקטור חיצוני בקבוצת ביג / צילום: יוסי וייס חברת החשמל
יפתח רון-טל. מונה לדירקטור חיצוני בקבוצת ביג / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל ומי שנחשב למועמד מוביל לראשות דירקטוריון שופרסל ונפסל על-ידי המנכ"ל הדומיננטי, מתמנה עתה לדירקטור חיצוני בקבוצת הנדל"ן המניב ביג.

רון-טל, 64, החל את הכהונה שלו לתקופה של שלוש שנים, לאחר שמינויו אושר אתמול (א') באסיפה הכללית. עוד אישרה האסיפה כי יוענקו לרון-טל 4,000 אופציות לא רשומות למסחר.

כאמור, לאחרונה הגיש רון-טל את מועמדות לדירקטוריון שופרסל ונחשב למועמד מוביל בקרב הגופים המוסדיים הדומיננטיים בשופרסל ומועמד שגם ועדת האיתור התרשמה ממנו. ואולם, בראיון שנתן מנכ"ל שופרסל הדומיננטי, איציק אברכהן, ל"The Marker", הוא אמר אמירות שהתפרשו כאיתות מובהק לוועדה שהוא אינו מעוניין ברון-טל כיו"ר, מה שככל הנראה גרם לוועדת האיתור לחשוש מאפשרות שאברכהן יעזוב את החברה בשל מינוי שכזה.

קבוצת הנדל"ן המסחרי ביג , בניהולו של חי גאליס, נסחרת לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד שקל ומנהלת 22 מרכזי קניות בישראל, 27 מרכזי קניות בארה"ב ו-3 מרכזים בסרביה. בימים אלה מנהלת החברה מאבק משפטי מול הממשלה בניסיון להחזיר את מרכזיה לפעילות יחד עם חנויות הרחוב, ומתמודדת עם תקופה ממושכת של הקלות שהעניקה לשוכרים בדמי השכירות.