אלשטיין שיפר ההצעה לרכישת דסק"ש: "המחיר שלי הוא הגבוה ביותר"

בעל השליטה לשעבר בחברה אמר באסיפת מחזיקי האג"ח: "אני לא רוצה לריב עם המוסדיים. עשיתי הרבה טעויות, אבל השגתי גם הרבה הישגים"

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

מחזיקי איגרות החוב של אי.די.בי התכנסו היום לדיון בשלוש ההצעות שבפניהם לרכישת השליטה בדסק"ש, לקראת הצבעתם באסיפות שיתקיימו מחר על ההצעה המועדפת עבורם. לאחר מכן יקבעו כונסי הנכסים את ההצעה המועדפת עליהם ויעבירו אותה לאישור בית המשפט, שיתבקש לאשר את המכירה למציע הנבחר.

נאמן חברת אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, מבקש להאיץ את המשא ומתן למכירת ישראייר עם בעלי השליטה של שלוש החברות שהגישו את ההצעות הגבוהות ביותר במסגרת המכרז שהסתיים אתמול. מדובר במוטי בן משה בעל השליטה בחברת דור אלון, אריה פרידנזון בעל השליטה בחברת שלדות, ורמי לוי בעל השליטה בחברת בי.ג'י.איי השקעות.

לגלובס נודע כי פגישות עבודה בין הצדדים תתקיימנה עוד השבוע. אשר לשתי ההצעות האחרות של חברת גלובל כנפיים ליסינג ושל משפחת נקש, הנאמן ממתין לשיפור משמעותי. דירקטוריון אי.די.בי תיירות, שבאמצעותה מחזיקה אי.די.בי בישראייר, תומך בקביעת הנאמן מטעם בית המשפט..

במסגרת האסיפה, שהתקיימה באמצעות תוכנת זום, עדכנו עו"ד קליר והנאמן עו"ד אופיר נאור כי חברת הנדל"ן מגה אור, שנמצאת בשליטת צחי נחמיאס, החליטה לא לשפר את הצעתה. הצעה זו כוללת תשלום של 950 מיליון שקל עבור 70% ממניות דסק"ש (מניות השליטה) ועוד 164.5 מיליון שקל עבור 12%המניות הנוספות, כאשר ערבות בסך 142.5 מיליון שקל הועמדה רק להבטחת רכישת מניות השליטה.

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה הקודם בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש, צפוי לשפר את הצעתו, כפי שנחשף ב"גלובס". על פי ההצעה המתגבשת, יגדיל אלשטיין את הערבויות ואת הסכום שיישלם בעת מימוש האופציה לרכישת המניות הנוספות של דסק"ש. נוסף על כך, יקבלו מחזיקי אג"ח י"ד של אי.די.בי אפשרות לקבל כ-18% ממניות דסק"ש תמורת הפחתת התמורה. עוד ציין עו"ד נאור כי השיפורים האלה מגדילים את סך התמורה שמציע אלשטיין על 82% ממניות דסק"ש ל-1.115 מיליארד שקל, לעומת 1.114 מיליארד שקל שהציעה מגה אור.

אחר כך עלה לדבר אלשטיין, שציין כי זו הפעם הראשונה שהוא משתתף באסיפת אג"ח. אלשטיין סיפר תחילה לנוכחים על ההיסטוריה שלו בעולם העסקים, ולאחר מכן על היסטוריה של ההשקעה שלו באי.די.בי. הוא הוסיף כי הופתע מהתהליך המשפטי המהיר שהתקיים בישראל, ושמניות השליטה בדסק"ש הועמדו למכריה בתוך שבוע מיום ההחלטה על פירוק אי.די.בי.

"אני מאמין גדול בחברה ואני ממשיך להאמין בה, ואני חושב שאני היחיד שמאמין בה. אני מחויב לחברה, ואני אלחם בשבילה ואני מאמין שאפשר לשפר את החברה. אני לא רוצה להילחם במחזיקי האג"ח", אמר. "זאת ההצעה שלי ואלו הערבויות שלי, ואני משוכנע שהמחיר שלי הוא הגבוה ביותר. הייתי מחויב לחברה הזאת כבר זמן רב מדי, וזה הזמן להחליט. אף שאני יודע שההצעה שלי היא טובה יותר מבחינה כלכלית, בעלי התפקיד אמרו שהם רוצים לדבר עם מחזיקי האג"ח, אז אמרתי שאני גם רוצה לדבר איתם. אני לא רוצה לריב עם המוסדיים. עשיתי הרבה טעויות, אבל השגתי גם הרבה הישגים, ואני רוצה להגיד שאכבד כל החלטה שלכם".

לאחר הדברים עברו נציגי המחזיקים לשאול שאלות את בא כוחות של אלשטיין, עו"ד יוסי בנקל, על יכולתו של אלשטיין להשלים את העסקה. "אני מעריך שאם נקבל מחר את הסכמתכם העקרונית, ייקח לנו לא יותר מ-48 שעות להעביר לכם את המסמכים החתומים", אמר בנקל. "אנחנו נעמוד בלוחות הזמנים בדיוק כפי שכתוב בהסכם, בהתאם לקבלת האישורים הרגולטוריים. מה שכתוב במסמכים זה שהעסקה תושלם בתוך שלושה ימים מרגע אישור קבלת האישורים. נכון להיום אשלטיין הגיש את ההצעה לבדו, אבל הוא בוחן אופציות לצרף משקיעים ושותפים".