פתאל גייסה כ-252 מיליון שקל בהנפקת אג"ח להמרה

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה: "שוק ההון הביע אתמול אמון גדול בפתאל החזקות, פעילותה והנהלתה, גם באמצעות הגיוס המוצלח של אג"ח להמרה בו נרשמו ביקושים של למעלה מפי 2.3 מהסכום שביקשה החברה לגייס, והן בזינוק שרשמה המניה והעליות הגדולות בסדרות האג"ח של החברה"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

רשת המלונות פתאל החזקות דיווחה הבוקר כי השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב שקליות הניתנות להמרה - סדרה 1 (סדרה חדשה). במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים בהיקף של כ-463 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס בשלב זה סכום של כ-252 מיליון שקל.

במסגרת ההנפקה, הציעה פתאל החזקות  למשקיעים איגרות חוב שקליות הניתנות להמרה למניות, הנושאות ריבית שנתית נקובה של 4%, עם מח"מ של כ-5 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש מאי 2028. במהלך השנתיים וחצי הקרובות, עד חודש מאי 2023, אגרות החוב יהיו ניתנות להמרה לפי יחס המרה של 305 שקל ע.נ. של אגרות החוב לכל מניה. מחודש מאי 2023 ועד למועד הפירעון המלא יחס ההמרה יעלה ל-430 שקל ע.נ. של אגרות החוב לכל מניה.

את ההנפקה הובילו אוריון חיתום ולידר חיתום, לצד קונסורציום החתמים - ברק קפיטל חיתום ואפסילון חיתום.

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה, ציין כי "שוק ההון הביע אתמול אמון גדול בפתאל החזקות, פעילותה והנהלתה, גם באמצעות הגיוס המוצלח של אג"ח להמרה בו נרשמו ביקושים של למעלה מפי 2.3 מהסכום שביקשה החברה לגייס, והן בזינוק שרשמה המניה והעליות הגדולות בסדרות האג"ח של החברה". 

בחודש שעבר ספגה פתאל הורדת דירוג, על רקע הטלת הסגר השני בישראל, סגירת המלונות והתמשכות ההשפעות השליליות של מגפת הקורונה בארץ ובאירופה. כלכלני חברת הדירוג מידרוג החליטו להוריד את דירוג האשראי של חברת המלונות פתאל החזקות בדרגה אחת, מ-A3 ל-Baa1 עם אופק שלילי. זאת, לאחר שבמאי הורידה את דירוג פתאל מ-A1 ל-A3 והותירה אותו תחת בחינה עם השלכות שליליות.