שנתיים אחרי שהפסיקה למכור ביטקוין בישראל: CoinMama מרחיבה את פעילותה באירלנד

על רקע הגאות בשוק הקריפטו, קוינמאמא הישראלית הקימה חברה בת אירית ופתחה משרד חדש בדבלין, במקום המשרד שהפעילה בסלובקיה • במקביל, החברה מגייסת עוד 10 עובדים לצוות שלה בישראל

חברת הקריפטו הישראלית CoinMama, המספקת שירותי מכירה וקנייה של מטבעות קריפטו כמו ביטקוין, מרחיבה את פעילותה באירלנד. ל"גלובס" נודע כי קוינמאמא הקימה חברה בת אירית וכבר פתחה משרד בדבלין, בירת אירלנד, שם צפוי להתחיל לעבוד כבר החודש צוות של חמישה עובדים.

קוינמאמא, הרשומה בישראל כחברת ניו ביט ונצ'רס (New Beat Ventures), מעסיקה כיום 49 עובדים במשרדיה החדשים במגדלי פז ברמת גן. החברה נוסדה ב-2013 על-ידי נמרוד גרובר, אילן שוסטר ולורנס ניומן. מאז תחילת 2019 הפסיקה החברה לספק שירותים ללקוחות מישראל, אבל היא ממשיכה לעבוד מול לקוחות ממדינות רבות, בעיקר מארה"ב ומקנדה וכן מאירופה.

שוק הקריפטו העולמי נהנה מגאות בחודשים האחרונים, ומחיר הביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק, נע היום סביב 15,300 דולר, אחרי שכבר התקרב בשבוע שעבר ל-16 אלף דולר - שיא של 33 חודשים. מתחילת השנה הוכפל מחירו הדולרי של הביטקוין פי שניים. למרות העלייה המרשימה מאוד, הביטקוין עוד רחוק ממחיר השיא של כל הזמנים, מעל ל-20 אלף דולר, שאליו הגיע בדצמבר 2017.

מאז ספטמבר 2019 מנוהלת קוינמאמא על-ידי שגיא בקשי, שהצטרף לחברה כחצי שנה לאחר פרישת המנכ"ל הקודם, אסף שולמן. בקשי נמנה בעבר עם מייסדי חברת הטכנולוגיה הישראלית איירון סורס והיה אחד ממנהליה עד לסוף 2018.

בשיחה עם "גלובס" השבוע סיפר בקשי כי עד לאחרונה פעלה קוינמאמא עם מטה ראשי בישראל וחברה בת בסלובקיה - וכעת היא מתחילה לפעול גם באירלנד. לדבריו, בסלובקיה היתה לקוינמאמא חברה קטנה, אבל באירלנד יהיה לה משרד גדול יותר, שבו יעבוד בשלב ראשון צוות של חמישה אנשים. "בסלובקיה היה לנו קשה יותר לתקשר עם הרגולטור. אנחנו נדרשים בדיווחים שוטפים לרגולטור, וזה הרבה יותר נוח לעשות זאת באנגלית", אמר.

החברה הבת של קוינמאמא באירלנד נקראת C Mama, אבל גם היא תעבוד תחת המותג CoinMama. לדברי בקשי, החברה פועלת לקבלת רישיון E-money institution שיאפשר לה לספק שירותי העברת כספים ללקוחות באיחוד האירופי. "אירלנד היא חלק מהאיחוד האירופי, וקוינמאמא עובדת הרבה עם תשלומים באירו ועם חברות סליקה אירופיות, כך שהגיוני עבורנו לפעול שם", אמר.

"נרצה לחזור לפעול בישראל"

בקשי סיפר ל"גלובס" כי קוינמאמא כבר רשמה חברה בת בארה"ב, אבל היא עדיין לא פעילה. "אני מקווה שבתוך כשנה נפתח משרדים גם בארה"ב", אמר. לדבריו, בימים אלה פועלת החברה לגיוס 10 עובדים נוספים לצוות שלה בישראל.

"רוב הטראפיק של אתר קוינמאמא מגיע מארה"ב, שם אנחנו נחשבים לשחקן בינוני. אזור הפעילות השני בגודלו שלנו הוא אירופה. יש לנו כיום 2.4 מיליון לקוחות רשומים, מתוכם בין 50 אלף ל-100 אלף חשבונות פעילים מדי חודש, רובם חדשים", אמר בקשי. "לגבי שירותי החברה בישראל, אנחנו מחכים שתהיה ודאות רגולטורית לפני שנחזור לפעול כאן. ברגע שנוכל, נרצה לחזור לפעול בישראל".

בפברואר 2019, כפי שדיווחנו ב"גלובס", נפרץ אתר קוינמאמא על-ידי האקרים, שגנבו ממנו רישומים של 450 אלף מלקוחות החברה. באותה תקופה פרש אסף שולמן מתפקידו כמנכ"ל החברה, לאחר יותר משנה בתפקיד. שולמן אמר אז ל"גלובס" כי בפריצה לא נגנבו כספים או פרטי כרטיסי אשראי, אלא רק שמות, כתובות מייל וסיסמאות, והוסיף כי החברה עדכנה את כל הלקוחות שנפגעו בפריצה ונוקטת צעדים למניעת מקרים דומים בעתיד.

בשיחה עם "גלובס" אמר השבוע המנכ"ל בקשי: "קוינמאמא לא מחזיקה באף שלב בכספי לקוחותיה. גם אם יפרצו אלינו, לכל היותר יגנבו את פרטי המשתמשים - ולא את כספם". הוא ציין כי החברה נמצאת בתהליך הטמעה של ארנק דיגיטלי ללקוחותיה, שיופעל על-ידי צד שלישי.