כונסי הנכסים לביהמ"ש: ראוי לאשר את הצעת מגה אור לרכישת דסק"ש

את הבקשה לאישור הצעת מגה אור מתכוונים הכונסים והנאמן להגיש בהקדם • אתמול בחרו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי בהצעתה של קבוצת המשקיעים בראשות מגה אור ברוב של יותר מ-90% • מגה אור תרכוש את מניות השליטה (70%) בדסק"ש, המשועבדות למחזיקי אג"ח י"ד של אי.די בי, תמורת סכום של 950 מיליון שקל

אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס
אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

בעקבות התוצאות החד משמעיות בהצבעת מחזיקי האג"ח והתמיכה הגורפת בהצעת מגה אור, הודיעו היום (ד') כונסי הנכסים לביהמ"ש כי הם סבורים שראוי לאשר את הצעת מגה אור לרכישת מניות השליטה בדסק"ש. נוכח עמדה זו הודיעו כונסי הנכסים למגה אור (בהסכמת נאמן אי.די.בי), כי הם עומדים להגיש לביהמ"ש בקשה לאישור הצעת מגה אור. בהתאם, נדרשה מגה אור למסור לכונסי הנכסים ערבות בנקאית נוספת בהיקף של 10% מסכום ההצעה, וזאת עד יום א' הקרוב.

את הבקשה לאישור הצעת מגה אור מתכוונים הכונסים והנאמן להגיש בהקדם, ובכוונתם לנצל את הדיון הקבוע להיום בביהמ"ש בנושא החלפת הדירקטורים בדסק"ש, כדי לבקש מביהמ"ש לקבוע דיון מוקדם ככל הניתן בבקשה שתוגש. זאת, בשל הדחיפות הרבה נוכח התמורות העסקיות החלות בנוגע לדסק"ש ולחברות המוחזקות על ידה (נסיון ההשתלטות של אהרון פרנקל על גב-ים), משום שתוקף ההצעות מוגבל וסכומי הכסף הנקובים בהן גבוהים.

כונסי הנכסים למניות השליטה (70%) בדסק"ש הם עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני ואילו בתפקיד נאמן אי.די.בי מכהן עו"ד אופיר נאור.

היום מתקיים בביהמ"ש הדיון בבקשת הכונסים לקיים אסיפת כללית של בעלי מניות דסק"ש ובה תועלה להצבעה הצעת החלטה להדיח מדירקטוריון החברה את אלשטיין ואנשיו. האסיפה היתה אמורה להתכנס ביום ו' האחרון, אולם נדחתה בעקבות צו מניעה זמני שהוציא השופט חגי ברנר לבקשת אלשטיין, עד קיומו של דיון בנושא שנקבע להיום.

אלשטיין עצמו הגיע לדיון, מלווה בבא כוחו עו"ד יוסי בנקל. בין הנוכחים גם מנהלים בכירים בקבוצת דסק"ש, ובהם מנכ"ל החברה דורון כהן והסמכ"ל והיועץ המשפטי אהרון קאופמן.

לדברי מקורות בשוק, אלשטיין הוציא אמש מכתב דרישה למנהלים בכל חברות הקבוצה להתייצב הבוקר בדיון ולתמוך בו. חלקם חששו להגיע ופנו לנאמני האג"ח כדי שיאסרו עליהם להגיע.

אתמול בחרו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי בהצעתה של קבוצת המשקיעים בראשות מגה אור ברוב של יותר מ-90%. 

על פי הצעתה, מגה אור תרכוש את מניות השליטה (70%) בדסק"ש, המשועבדות למחזיקי אג"ח י"ד של אי.די בי, תמורת סכום של 950 מיליון שקל ולצורך כך אף העמידה ערבות בנקאית של כ-142 מיליון שקל. בנוסף הציעה מגה אור לרכוש עוד 12% ממניות דסקש, המשועבדות לטובת אי.די.בי, תמורת סכום של 164.5 מיליון שקל.

יש לציין כי מגה אור העניקה למחזיקי האג"ח אפשרות להמשיך ולהחזיק במרבית מניות דסקש המשועבדות לטובתם, חלף התמורה במזומן, ובלבד ששיעור המניות שיירכשו על-ידי הקבוצה בהנהגתה יעמוד על לפחות 35%.

אלשטיין מצידו הציע תמורה גבוהה יותר עבור רכישת מניות השליטה (70%), אולם את המניות הנוספות ביקש לרכוש רק בעוד שנתיים באמצעות מימוש אופציה שיעניק למחזיקי האג"ח. עם זאת, מחזיקי האג"ח חששו כי אלשטיין יתקשה לגייס את הסכום הדרוש לרכישת המניות כעת ואף לא יעמוד בהבטחתו למימוש האופציה לרכישת המניות הנוספות בעוד שנתיים.

דסק"ש היא חברת החזקות ששולט בחברת הנדל"ן נכסים ובניין, בחברת התקשורת סלקום, בחברת החקלאות מהדרין, בחברת ההשקעות בטכנולוגיה אלרון, וכן בבית ההשקעות אפסילון. ב-25 בספטמבר איבד אלשטיין את השליטה בעקבות מינוי נאמן לאי.די.בי וכונסי נכסים למניות השליטה בדסק"ש. בשש שנות שליטתו של אלשטיין בדסק"ש, איבדה מנייתה כמחצית מערכה (במונחי תשואה מתואמת דיבידנדים).

בכוונת בעל השליטה במגה אור צחי נחמיאס להשאיר בדסק"ש רק את פעילות הנדל"ן (נכסים ובניין ומהדרין) ולמכור את יתרת נכסיה. לפי תוכנית זו, הכספים שיתקבלו ממכירת הנכסים, בצירוף כ-1.9 מיליארד שקל שכבר נמצאים בקופת דסק"ש, אמורים לשמש על פי תוכניתו לפירעון חובותיה של דסק"ש, שהיקפם כ-3.6 מיליארד שקל. לאחר מכן ניתן יהיה למחוק את דסק"ש מהמסחר ולהגדיל את חשיפתה של מגה אור לחברת נכסים ובניין ולנכסיה המרכזיים, ובראשם 29.9% ממניות גב ים, שאליה נכנס לאחרונה משקיע חדש - איש העסקים אהרון פרנקל.