משלחת ישראלית לדובאי דנה בהכנות לאקספו 2021

תערוכת ההייטק הגדולה תערך בשנה הבאה בדובאי, לאחר שנדחתה בשנה בגלל הקורונה • בתערוכה הושקעו 20 מיליארד דולר והיא תהיה בשטח של 4 מיליון מ"ר • הדוכן הישראלי צפוי להיות בגודל של שני דונם ויוצגו בו חברות ישראליות פרצות דרך

דובאי ממעוף הציפור / צילום: 	Aijaz Rahi, AP
דובאי ממעוף הציפור / צילום: Aijaz Rahi, AP

משלחת עסקית מישראל יחד עם נציג של משרד החוץ, מבקרת בימים אלה בדובאי כדי לדון בהכנות לקראת אקספו 2021 האמור להתקיים בדובאי בשנה הבא, לאחר שנדחה בשנה בשל הקורונה.

במשלחת משתתפים נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, ראש מכון היצוא אדיב ברוך, מנהל אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים דני קטריבס, נציג משרד החוץ לאקספו, והשגריר אלעזר כהן. היום הם ביקרו במתחם EXPO 2021 בחנו את מבנה הביתנים ודנו עם מנהלי האקספו על ההשתתפות הישראלית בתערוכה העולמית.

משרד החוץ אמור לפרסם בקרוב קול קורא לחברות טכנולוגיה שישתתפו ב"רוד-שואו" במסגרת היריד, הנחשב לתערוכה הטכנולוגית הבינלאומית החשובה בעולם.

שלושת הקריטריונים המרכזיים שהגדיר משרד החוץ לבחירת החברות הם: פיתוח טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך, טכנולוגיה בעלת השפעה על ציבור גדול של אנשים וטכנולוגיה ברורה להצגה בפני קהל רחב ובלתי מקצועי.

כיאה למעמד ובעקבות חתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות, המתחם הישראלי בתערוכה גם צפוי להיות גדול במיוחד ויעמוד על כ-2 דונם, ויוצגו בו התרבות הישראלית, ההיסטוריה של המדינה והפיתוחים התעשייתיים והטכנולוגיים ופורצי הדרך של "אומת הסטארט-אפ".

אורחי התערוכה יוכלו ליהנות משורה של אירועים תרבותיים וכלכליים שמארגן משרד החוץ הישראלי, כולל אירועי "רוד-שואו" עסקיים, במסגרתם חברות ישראליות יוכלו להיפגש עם משקיעים וראשי חברות ממשלתיות של איחוד האמירויות ועוד.

בדובאי רואים בתערוכת EXPO 2021 , אירוע מכונן, ומה שמעיד על כך הוא סכום ההשקעה הדמיוני של למעלה מ-20 מיליארד דולר בתערוכה היוקרתית, שמשתרעת על שטח עצום של כ-4 מיליון מ"ר.

יו"ר התערוכה, שיח אחמד בן סעיד אל-מכתום, המכהן גם כמנכ"ל ויו"ר קבוצת אמירט איירליינס, יו"ר חברת שדות התעופה של דובאי ונשיא רשות שדות התעופה של דובאי, אמר בעת חנוכת האתר כי "האישור של הקהילה הבינלאומית באשר ליכולתה של דובאי לקיים את התערוכה החשובה והגדולה בעולם, מחזקת אצלנו עוד יותר את הרצון ליצור אירוע אשר יתפוס את דמיונו של העולם".

"הביתן הישראלי מעורר עניין רב"

יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך אמר בעת הפגישה עם האמירתים כי "אנחנו מתרגשים לקחת חלק בפרויקט ההיסטורי של הקמת הביתן הישראלי באקספו 2021 שיתקיים בדובאי. המפגש עם מארגני התערוכה היה יוצא דופן, כי המשמעות של ביתן ישראלי בתערוכה בסדר גודל כזה ובדובאי היא רבה לעין שיעור. יש עניין רב סביב הביתן הצפוי של ישראל, שאנו מקווים שיהיה מוקד משיכה מרכזי ויחשוף את הטכנולוגיות הישראליות בפרט והתעשייה הישראלית בכלל".

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין אמר כי "אקספו 2021 היא חלק בלתי נפרד מעקרונות היסוד עליהן מבוססת כלכלת דובאי והאמירויות - פתיחות לעולם כולו, עידוד סחר גלובלי, מפגשי ענק למדינות ולאומים שונים. כל זאת, תוך מינימום רגולציה וניתוב משאבים יעיל. ממשלת דובאי מבינה היטב להיכן היא צועדת ועושה זאת יחד עם המגזר העסקי שלה. לביתן של ישראל בתערוכה הבינלאומית הוקצה מקום נכבד ואנו מצפים כי משם יועברו מסרים וידע רחב על כלכלת ישראל, לצורך הגדלת שיתופי הפעולה והיקפי הסחר".

יצוין כי ישראל הייתה אמורה להשתתף בכל מקרה באירוע, וההכנות להקמת הביתן הישראלי החלו עוד בטרם הוכרז על השלום, אך כעת הם קיבלו משמעות רבה במיוחד, וההשקעה הממשלתית באירוע גדלה.

נהל אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים, דני קטריבס, מסר כי "זהו רגע מרגש להיות במתחם העצום, שצפוי לארח את אוקטובר EXPO 2021 עם דוכן ישראלי שיציג את מיטב התעשייה והטכנולוגיה הישראלית. אני מאמין כי ביחד עם האמירתים ומשרד החוץ, נוכל לעזור ולגבש את החברות הישראליות שייקחו חלק בדוכן שצפוי לעשות היסטוריה, בתור הדוכן הישראלי הראשון שמוקם בתערוכה באיחוד האמירויות".