אפי טריגר על התנהלות התקשורת: "אם העיתונאי לא מיישר קו, נפחיד ונאיים"

במונולוג הפתיחה של תוכניתו של אפי טריגר, העיתונאי התייחס לצורה שבה התייחס אברי גלעד למבזקן במהלך שידור ויצא נגד הנסיונות של כלי תקשורת מסוימים לפגוע בעיתונאים שלא מיישרים קו עם המסרים המצופים מהם

אפי טריגר / צילום: איל יצהר, גלובס
אפי טריגר / צילום: איל יצהר, גלובס

לא לעיתים קרובות יוצא עיתונאי ולו גם במרומז נגד ההתנהלות של כלי התקשורת בו הוא מועסק, אולם שדרן גל"צ אפי טריגר העז לעשות כך היום (ד') כשרמז על האופן שבו נעשים ניסיונות בכלי תקשורת מסוימים לפגוע בעיתונאים שאינם מיישרים קו עם המסרים המצופים מהם לטובת "מגאפונים". השיטה, על פי טריגר, היא לפגוע במעטפת העבודה של אותם עיתונאים כדי לפגוע בהם ולגרום להם לעזוב.

הדברים נאמרו כחלק ממונולוג הפתיחה של טריגר, בו התייחס אל האופן בו תקף המגיש אברי גלעד במהלך תוכניתו ב"רשת" את המבזקן והטיף לו על האופן בו מוצגת סוגיית הבחירות בארה"ב ובחירתו של ביידן לנשיא.

מבלי לקרוא לגלעד בשמו, אמר טריגר שהוא הלבין את פניו של איש חדשות בערוץ שלו כשקבע ללא כל ביסוס שג'ו ביידן איננו הנשיא הנבחר של ארה"ב. בנוסף הזכיר טריגר את הגידופים ואיחולי המוות שספגו אתמול (ג') העיתונאית קרן נויבך והפוליטיקאי צחי הנגבי כי הנגבי הביע השתתפות בצער משפחתו של סאיב עריקת שמת מקורונה ונויבך אמרה משהו שנתפס כהשתתפות בצער. "מגאפונים יכולים לצרוח בקול גדול והם מוזמנים לעשות זאת - זאת מדינה חופשית, אבל יש הבדל בין עיתונות מקצועית להפרחת טענות לא מוכחות לא נכונות וממוצאות לחלוטין כעובדות מוגמרות", כך דברי טריגר.

טריגר דיבר על מערכת הבחירות שצפויה על פי הערכות להגיע בקרוב, שתרד למקומות נמוכים יותר מקודמותיה ואמר "מי שמגדיר עצמו כעיתונאי המחויב לעובדות לא יכול להישאר על הגדר במקרה שעמיתיו למקצוע יושפלו או יתעמרו בהם בשידור בדפוס או על המסך".

לסיכום דיבר טריגר על ניסיונות הנסתרים מעיניהם של הצופים המאזינים והקוראים לפגוע בעיתונאים רציניים באמצעות המעטפת המקצועית המקיפה אותם: "אם העיתונאי לא מיישר קו, נפחיד ונאיים על העובדים המסייעים בידיו, נתעמר בהם ובכך נקשה על סביבת עבודתו מתוך הנחה פחדנית ועלובה שפגיעה בעובדים מוחלשים והחלשת תנאי העבודה שבהם מתנהלים העיתונאים הרציניים יגרמו להם לייש קו או אולי לעזוב, ולפנות את מקומם לעוד מגאפון".